112'yi arayıp damadın GBT'sini istediler
Antalya'da 112'ye 8 aylık sürede gelen 2,5 milyon ihbarın yüzde 64'ü ise gereksiz çağrılardan oluştu. Bir kişi damat adayının bilgilerini verip genel bilgi taraması sorgusu yapılmasını istedi.
DUVAR - Türkiye'de pilot bölge olarak Antalya'da 2009 yılında başlatılan 112 Acil Çağrı Merkezi sistemi ile tüm acil durum ihbarları tek çatı altında toplandı. Bünyesinde sağlık, emniyet, jandarma, itfaiye, orman ve sahil güvenlik olmak üzere 6 kurumu barındıran 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gün içerisinde çok sayıda ihbar geliyor. İhbarların sayısı ise her geçen yıl hem nüfusa bağlı olarak hem de kentin turizm hareketliliği nedeniyle giderek artıyor.
2023 yılı verilerine göre Antalya'nın nüfusu 2 milyon 700 binden fazla. 8 aylık süre içerisinde 112 Acil Çağrı Merkezi'ne gelen ihbar sayısı ise 2 milyon 500 bin. Çağrıların yüzde 51'i emniyete, yüzde 34'ü ise sağlık birimlerine yönlendirildi. Emniyete gelen şikayetlerin ilk sırasında ise trafik kurallarını ihlal yer aldı.
DHA'nın haberine göre sağlık birimine çoğunlukla kalp krizi, trafik kazasına bağlı yaralanma ve diğer kazalara ilişkin çağrılar geldi. Merkeze gelen çağrıları ilk olarak 'Çağrı alıcı' personel karşılıyor ve çağrının gerekli olup olmadığı ve hangi birimi ilgilendirdiğine karar vererek, 30 saniye içerisinde yönlendirmesini yapıyor. 8 aylık sürede gelen 2,5 milyon ihbarın yüzde 64'ü ise gereksiz çağrılardan oluştu.
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Mehmet Koçak, gereksiz çağrıların önüne geçmek için sürekli bilgilendirme yaptıklarını söyledi. 2009 yılından bu yana gereksiz çağrıların düşüş eğiliminde olduğunu belirten Koçak, yine de mevcut durumun mesailerinin büyük kısmını aldığını ifade etti.