2024 yazında Türkiye’de turizm hacmi yüzde 12 arttı

Bilet Dükkanı verilerine göre 2024 yazında Türkiye'ye gelen turist sayısında, özellikle mayıs ve haziran aylarında artış gözlendi. 2023 yılına kıyasla yüzde 12’lik bir artış yaşandı

Fotoğraf: Arşiv
Google Haberlere Abone ol

DUVAR - 2024 yaz sezonu, Türkiye'nin turizm sektörü için hem fırsatlar hem de zorluklar sundu. Turist sayısında artış gözlemlense de Akdeniz kıyılarında otel doluluk oranları beklenenin altında kaldı. Buna rağmen, büyük şehirlerde ve kültürel destinasyonlarda ziyaretçi yoğunluğu devam etti.

2024 yazında Türkiye'ye gelen turist sayısında, özellikle Mayıs ve Haziran aylarında artış gözlendi. 2023 yılına kıyasla yüzde 12’lik bir artış yaşandı, özellikle Avrupa ve Rusya’dan gelen turistlerin ilgisi yüksekti. İstanbul ve Antalya, en çok turist ağırlayan şehirler arasında yer alırken, Kapadokya gibi kültürel miras alanları da yaz sezonunda popülerliğini artırdı.

Türkiye’nin yaz dönemindeki uçuş trafiğinde de önemli bir artış kaydedildi. Özellikle Avrupa'dan Türkiye'ye direkt uçuşlarda artan talep, Türkiye’yi Akdeniz'deki en popüler destinasyonlardan biri haline getirdi. İstanbul Havalimanı ve Antalya Havalimanı, uluslararası yolcu sayısında önemli yükselişler yaşadı.

Antalya ve Bodrum gibi popüler sahil beldelerinde otel doluluk oranları geçen yıla göre düşüş yaşadı. Akdeniz ve Ege kıyılarındaki otellerin doluluk oranı, 2024 yazında yüzde 65 seviyesinde kaldı. Bu düşüşün başlıca nedenleri arasında değişen ekonomik koşullar ve daha uygun fiyatlı konaklama alternatiflerinin tercih edilmesi yer alıyor​.

Bilet Dükkanı verilerine göre 2024 yaz sezonunda bir önceki yıla göre uçak biletlerinde yüzde 12, otobüs biletlerinde yüzde 15, otel rezervasyonlarında ise yüzde 45 artış kaydedildi.

2024 yazında seyahat edenlerin yüzde 70’i tek başına seyahat etmeyi tercih ederken, yüzde 20’si çift olarak seyahat etmeyi tercih etti. Aileleriyle seyahat edenlerin oranı ise yüzde 10 oldu. En çok uçak bileti araması yapılan destinasyonlar İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya ve Trabzon oldu.

Bilet Dükkanı Hakkında

30 yılı aşkın süredir turizm alanında kesintisiz hizmet veren Bilet Dükkanı, turizm, teknoloji ve enerji alanlarında faaliyet gösteren Har Grup bünyesinde yer almaktadır. Uçuş, otobüs, otel, transfer ve araç kiralama gibi hizmetleri sunan bir seyahat portalı olan marka son teknolojik uygulamaları grup şirketi Roof Stacks ile geliştirerek turizm alanında en iyi kullanıcı deneyimini sağlamayı, akıllı seyahat ve yenilikçi yaklaşımlar hedeflemektedir. Bilet Dükkanı, İstanbul, Ankara, Antalya, Gebze, Elazığ, Almanya ve Amerika olmak üzere yedi ofise sahiptir ve küresel bir marka olma vizyonuyla ilerlemektedir. Sektöre ve kullanıcı deneyimine değer katan çalışmalara imza atmayı hedefleyen Bilet Dükkanı, GoArt Metaverse’te de yer alarak sektöründe öncü konumunu korumaktadır.

Detaylı bilgilere Bilet Dükkanı'nın resmi web sitesi olan https://www.biletdukkani.com/adresinden ulaşabilirsiniz.

(BÜLTEN)