5 maddede Kılıçdaroğlu'nun seçim stratejisi
Kılıçdaroğlu'nun seçim stratejisini 5 maddede inceleyen El Cezire'de, "Kılıçdaroğlu milliyetçileri, İslamcıları, laikleri ve liberalleri bir ittifakta bir araya getirmeyi başardı" denildi.
DUVAR - Cumhurbaşkanlığı seçimlerinin ikinci turuna günler kala, Katar merkezi El Cezire'nin sitesinde "Kılıçdaroğlu'nun Türkiye ikinci turda Erdoğan'ı yenmek için deneyeceği beş yol" başlıklı bir analiz yayınlandı. "Muhalefet adayı Kemal Kılıçdaroğlu, 28 Mayıs'taki ikinci tur seçimlerinde rakibi Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ı yenmek için daha sert bir kampanya yürütüyor" denilen analizde, Kılıçdaroğlu'nun seçim stratejisi 5 maddede incelendi.
Göç karşıtı söylemi ikiye katlamak
Millet İttifakı'nın adayı Kemal Kılıçdaroğlu'nun 14 Mayıs öncesi kampanya sürecinde de mültecilerin geri dönüşüne ilişkin vaatlere yer verildiğini hatırlatan El Cezire, ilk turun ardından 'tutumunun sertleştiğini' yazdı. Üzerinde "Suriyeliler gidecek" yazılı seçim afişlerinin reklam panolarına asıldığına işaret edildi.
İmaj değişikliği
"Kılıçdaroğlu'nun yumuşak huylu tavrı, Erdoğan'ın abartılı tarzına bir antitez olarak ortaya çıktı" denilen analizde, ilk turun ardından Kılıçdaroğlu'nun 'dede' imajını bir kenara bıraktığı yorumuna yer verildi: "[Kılıçdaroğlu] İlk turun ardından 'dede' imajından koparak, özellikle Suriyeli mültecilere ilişkin duruşuyla kendisini 'sert bir lider' olarak çağrıştıran bir imajı benimsedi."
Kampanyaya öncülük etmesi için öne çıkan bir Erdoğan rakibini kullanmak
İstanbul Belediye Başkanı (İBB) Ekrem İmamoğlu'nun ikinci tur öncesi Kılıçdaroğlu'nun seçim kampanyasına liderlik ettiğini yazan El Cezire'de "Popüler siyasetçi, Mayıs 2023 seçimlerinde Erdoğan'ın potansiyel rakibi olarak görülüyordu. Birçok kişi Kılıçdaroğlu yerine CHP'nin cumhurbaşkanı adayı olmasını istedi" ifadeleri kullanıldı.