55 ilde genç seçmen anketi: Sarıgül ve Baş neden yüksek çıkıyor?
ORC Genel Müdürü Mehmet Pösteki, siyasette teknoloji kullanımına dikkat çekerek, "Mustafa Sarıgül gibi Hüseyin Baş gibi isimleri gençler hiç görmüyorlarsa sosyal medyada en az 5 kez görüyorlar" dedi.
DUVAR - Türkiye’de yaklaşan seçimde oy kullanacak 9 milyon dolayında Z kuşağı genç seçmen yüzde 16’lık bir oy potansiyeline sahip.
Sputnik'in haberine göre, Z kuşağının sandık tercihleriyle ilgili son anket sonuçlarını anlatan ORC Araştırma’dan Mehmet Pösteki, “Teknoloji, çağımızın en büyük silahıdır, Teknolojiyi ve görselliği iyi kullanan liderlerden bir şekilde oya dönüştürenler de var, sempati toplayanlar da var. Mustafa Sarıgül gibi Hüseyin Baş gibi isimleri gençler hiç görmüyorlarsa sosyal medyada en az 5 kez görüyorlar. Bu durum iki ismin gençlik anketlerinde yüksek oy oranında çıkmasını sağlıyor” dedi.
Pösteki’nin açıklamalarından satırbaşları:
“Gençler liderlerle alakalı sürekli açıklamalara bakıyorlar. Son zamanlarda iktidarın sosyal konut ve fısıltı haberleriyle gündemi belirlemesi konusunda seçmen tabi ki muhalefetin liderlerine güvenmek istiyor ama biraz da mevcut günlük şartları düşünüyor. Adaylar belli olana kadar kararsız oyların biraz daha artacağını düşünüyorum.
Türkiye’deki gençler de dünyadaki diğer yaşıtlarıyla kendilerini karşılaştırıyorlar çünkü teknoloji çok gelişti. Siyasi partiler gençlere daha kolay ulaşabilmenin yollarını hala arıyorlar. Seçimin kaderini belirleyebilecek çok önemli bir kitle ama muhalefet eğer onları sandığa götürebilirse.