80’lerden günümüze babaların arabaları
Çoğu çocuğun belleği babaları ve onların arabalarının derin anılarıyla doludur. Birlikte yolculuktan araç sürmeyi öğrenmeye kadar birikmiş izler vardır. İşte 80’lerden itibaren babaların 10 arabası.
DUVAR- Hayatta olsun veya olmasın, öncelikle herkesin babalar günü kutlu olsun. Birçok toplumda olduğu gibi babalığa içkin hale gelmiş kültürel kodlar bizde de mevcut. Baba deyince çocuklar için akla ilk gelenler, koruyucu, sığınılan, dayanıklı, öğretici, müşfik ve ev dışı dünyayla bağlantıyı sağlayan olarak sıralanabilir.
Dışarıyla bağlantının en önemli aparatı da arabalarıdır. Erkek zihin dünyasında sahip olduğu aracın kendini yansıttığını düşünerek özdeşleşme hissi de sıkça görülen bir durum. Örneğin gençken otomobilde hız ve performansa önem verilirken, orta yaşa yaklaşan babalar için sağlamlık, ekonomiklik ve yeterli kapasitede olmak gibi özellikler öne çıkıyor.
Babalar gününe özel çıkacağımız nostalji turunda, ülke tarihinde yer etmiş ve daha çok babaların tercih ettiği otomobillerden bir seçki hazırladık. Öne çıkan özelliklerse, aile fertlerinin tamamını alabilecek, bagajları geniş, olabildiğince az yakan, yeterince performanslı, az arıza çıkaran ve yedek parçasının daha ucuz ve kolay bulunabilir olmasından dolayı mümkünse yerli üretim olması.
İşte size 1980’lerden günümüze hafızalara yer etmiş 10 baba arabası…
1- FORD TAUNUS
1980'ler Türkiye'de otomotiv sektörünün büyüdüğü ve çeşitlendiği bir dönem. Yerli üretim sayısal olarak büyüyordu. Araç sahipliği ise gençler ve tek yaşayanlardan ziyade ailelere hastı. Ailelerde araç sahipliği artarken emekli olanların en büyük hayallerinden biri araba alabilmekti.
Ford Taunus, 1980'lerin başlarında Türkiye'de oldukça popülerdi. Geniş iç hacmi ve güçlü motoruyla aileler tarafından sıkça tercih edilirdi. 1939’da başlayan modelin üretimi çeşitli veçhelerden geçerek 1993’e kadar sürdü. Alman üretimi olan ülkemizde ayrı bir havaya sahipti. 1982’de Avrupa'da üretimi dururken, 1986’dan itibaren Ford Otosan tarafından İstanbul'da 1,6 litrelik motorla banttan inmeye başladı. 1988’de GLS adlı versiyon 2 litre motorlu haliyle üretildi. Bu modelde hidrolik direksiyon, otomatik ön cam ve klima gibi döneminin lüks özellikleri devreye girdi. 430 cm uzunluk, 200 cm genişlikteki Taunus’un üretimi 1993’te bitti.
2- MERCEDES-BENZ W123
Mercedes-Benz 200/300 serisi olarak da geçen model 1980’lerde özellikle iş dünyası ve üst gelir grubundaki kullanıcıların tercihiydi. Lüks ve prestijin sembolü olan bu otomobiller, 1980'lerde Türkiye yollarında sıkça görülürken Almanya’dan kesin dönüş yapan gurbetçilerin de alameti farikalarıydı.
1976-1985 arasında birçok farklı versiyonda üretilen seri, dayanıklılığı ile efsaneler arasına girdi. 200D ve 240D adlı dizel modelleri uzun ömürlü ve düşük yakıt tüketimi ile ünlüydü. Geniş iç mekânı ve konforlu sürüşü ile dikkat çekiyordu. Dönemin en ileri güvenlik özelliklerine sahip serinin araçları, halen ikinci el pazarında klasik otomobil tutkunlarından talep görüyor.