1001 selfie incelendi: İletişimde amacı ne?
İnsanların ruh hallerini ve hayatlarına ilişkin çeşitli ayrıntıları aktarmak amacıyla kullandıkları öz-çekim fotoğrafları geniş çaplı bir araştırmayla incelendi.
DUVAR - İnsanlar yüzlerce yıldan beri kendilerine dair bilgileri iletmek amacıyla otoportreler kullandı ve artık dijital kameralar bir otoportreyi paylaşmayı her zamankinden daha kolay hale getirdi. Bununla birlikte, her ne kadar 'selfieler' (öz-çekimler) artık neredeyse her yerde görülse de, insanların bunları iletişim kurmak doğrultusunda nasıl kullandıklarını tam olarak anlamıyoruz. Buradan hareketle, Almanya’da bulunan Bamberg Üniversitesi’nden bilim insanları, öz-çekimlerin anlambilimsel içeriğini araştırmak amacıyla yola çıktılar.
‘Frontiers in Communication’ adlı dergide yayınlanan araştırmanın başyazarı ve Bamberg Duyuşsal ve Bilişsel Bilimler Enstitüsü’nde doktora öğrencisi olan Tobias Schneider, “Selfie terimi artık 21. doğum gününü kutluyor olsa ve sanat tarihinin fotoğrafçılık alanında öz-çekimler yaklaşık 200 yıl, resim alanında 500 yıldan fazla bir zamandır bilinse de, farklı selfie türlerine dair net bir sınıflandırmaya sahip değiliz” diyor.