200 kadar pilot göreve geri dönecek

Son çıkarılan KHK ile Hava Kuvvetleri'nde düzenleme yapıldı. TSK, ihtiyaç olması durumunda 18 yılını doldurmadan emekli olan bütün pilotları göreve çağırabilecek.

Abone ol

DUVAR - OHAL kapsamında çıkarılan 693 ve 694 sayılı KHK'larda yapılan düzenlemelerde 18 yıldan az hizmeti olan pilotların TSK'da görev alması zorunlu hale getirildi. Böylece bir kısmı 'FETÖ' nedeniyle uzaklaştırılan yen az 200 pilot Hava Kuvvetleri'ne dönecek. Bunlardan 100 kadarı F-16 pilotu.

Vatan'da yer alan habere göre, darbe teşebbüsünden sonra TSK’da yapılanlar en fazla Hava Kuvvetleri etkilendi. Yüzlerce pilotun FETÖ üyeliği nedeniyle TSK ile ilişiği kesildi. TSK’da pilot açığı yaşandı. Pilot açığının kapatılması önce 'FETÖ' ile emekliliğe zorlanan savaş pilotlarının dönüşü sağlandı. Ancak açığın kapanmaması üzerine harekete geçildi.

18 YIL ŞARTI KALKIYOR

Son çıkartılan KHK’da, TSK’da 18 yılını doldurmadan emekli olan savaş pilotlarının tekrar hava kuvvetlerine çağrılma yolu açıldı. KHK’ya göre, TSK ihtiyacı olması durumunda 18 yılını doldurmadan emekli olan bütün pilotları göreve çağırma hakkına sahip. Göreve çağrılan pilot sağlık başta olmak üzere aranan diğer koşulları sağlaması durumunda TSK’da görevlendirilecek. KHK’ya göre TSK’dan ayrılan pilotlar çağrı emrinin tebliğinden itibaren 15 gün içerisinde çağrı emrine uyarak başta sağlık olmak üzere gerekli testleri yaptırmaları gerekiyor. Testleri geçenlere ise ‘nasip’ kararı tebliğ ediliyor. Bu kararın tebliğinden itibaren de pilotların 15 gün içinde atandıkları birliklere katılmaları şart. Pilotların görev süreleri ise 4 yıl olarak belirlendi. Eğer çağrılan ya da görevlendirilen pilot "katılış" yapmaz ise sivil pilot sertifikaları görev süresince yani 4 yıl boyunca iptal ediliyor.

MADDİ KAYIPLAR KARŞILANACAK

Yeni çıkan KHK’da sivil havacılıktan TSK’ya dönecek pilotların maddi kayıpları için de düzenleme yapılmış durumda. Sivil havacılık sektöründe 1. pilot olarak görev alanlar ortalama 30 bin lira aylık gelire sahip. TSK’da ise bu rakam geçtiğimiz yıllarda üçte birin altına iniyordu. Bu ekonomik kaybın giderilmesi için pilot maaşına katkı için "uçuş tazminatı" ve "uçuş hizmet yılı" kriterlerine düzenleme getirildi. Yeni katılacak pilotların görev süresine bakılmaksızın üst barem olan 23 uçuş hizmet yılı esas alındı. Ayrıca sivilde geçirdikleri süreç rütbe bekleme süreci olarak değerlendirildi. Bu düzenlemeler ile sivil pilot ile savaş pilotu arasındaki gelir farkı arasında makas azalacak. Üçte biri oranı üçte iki oranına çıkartılmaya çalışılacak.