AA 9 milyon takipçiye ulaştı

100. yaşını kutlayan Anadolu Ajansı sosyal medyada 9 milyon takipçiye ulaştı. Aylık web sayfası görüntülenme oranı ise 19 milyon.

Abone ol

DUVAR - Kurtuluş Savaşı'nda "Anadolu'nun sesini dünyaya duyurmak" amacıyla TBMM açılmadan 17 gün önce 6 Nisan 1920'de kurulan Anadolu Ajansı (AA), haber kaynağı olmayı sürdürüyor.

Bu yıl 100. yaş gününü kutlayan AA, sıcak gelişmeleri abonelerine aktarıyor. Türkçe, İngilizce, Arapça, Rusça, Fransızca, İspanyolca, Soranice, Farsça, Endonezce, Boşnakça, Arnavutça, Makedonca ve Kurmanci olmak üzere 13 dilde abonelerine haber servis eden ajans Türkiye'deki ulusal gazetelerde yayımlanan fotoğrafların 3'te 2'sini, haberlerin ise yüzde 40'ını üretiyor.

Dünyanın birçok noktasından aynı anda canlı yayın yapabilen AA, önemli toplantıları ve sıcak olayları abonelerine aktararak günde ortalama 18 canlı yayına imza atıyor.

100 ülkede 6 bin basın kuruluşuna hizmet veren, 124 farklı uyruktan 3 binden fazla çalışanıyla günlük 2 bin haber, 2 bin 350 fotoğraf, 9 infografik, 435 video yayınlayan AA'nın yurt dışında 41 merkezde ofisi, 100 ülkede temsilciliği bulunuyor.

New York'tan Tahran'a, Londra'dan Etiyopya'ya, Endonezya'dan Kolombiya'ya, ofis ağıyla AA, dünyadaki gündemi Türkiye'ye, Türkiye'deki gündemi de dünyaya aktarıyor. Anadolu Ajansı, 100. yılına girerken Reuters ile yaptığı yeni anlaşmayı portföyüne kattı. Daha önce Agence France-Presse (AFP), Getty Images, DPA'yla yaptığı anlaşmalarla dünya medyasına fotoğraf sağlayan Anadolu Ajansı, Reuters ile yaptığı anlaşma kapsamında, dünya televizyonlarına doğrudan AA logosuyla video hizmeti sunuyor.

İçerik partnerliği dışında 60'a yakın ülkede farklı ajanslarla yaptığı içerik değişim anlaşmaları sayesinde, başta İngilizce haberler olmak üzere, üretilen fotoğraf ve video içerikleri, ilgili ülkedeki medya kuruluşlarına iletiliyor.

SOSYAL MEDYADA 9 MİLYON TAKİPÇİ

13 dilde yayın yapan, web siteleri başta olmak üzere mobil cihazlar ve akıllı saatler için hazırlanan uygulamalarıyla tüm sosyal medya kanallarını, yoğun ve aktif şekilde kullanan AA'nın sosyal medyadaki takipçi sayısı 9 milyona, aylık web sayfası görüntülenme oranı da 19 milyona ulaştı. Global dijital içerik dağıtım platformu "anadoluimages.com" projesini 100. yılı dolayısıyla yenileyen Anadolu Ajansı, içeriğine 1 milyon video ekledi. Toplamda 8 milyon görsel içeriğe sahip platform, dünyanın her yerinden kolay satın alma seçenekleriyle global medya kuruluşlarına doğrudan içerik sağlıyor. Platformla AA'nın dijital arşivinde yer alan 7 milyon fotoğraf ve 1 milyon video içeriğe ulaşılabiliyor.

Türkiye ve dünyadan anlık finansal haber ve veri akışı, "Finans terminali" aracılığıyla Türkiye'nin önemli kurumlarının verileriyle eş zamanlı olarak yayınlanıyor.

"Enerji terminali" ise yine Türkiye ve dünyadan enerji alanında hazırlanan analiz ve raporların, ulusal ve uluslararası şirketlerdeki gelişmelerin izlenip takibinin yapıldığı bir platform olma özelliğini taşıyor.

Anadolu Ajansı, kurduğu "AA Yayınları" ile habercilik tecrübesini okuyucuyla buluşturuyor. Her yıl Türkçe, İngilizce ve Arapça olarak 3 dilde yayınlanan AA yıllıkları da yılın önemli olaylarını belgeleyen önemli bir arşiv niteliğinde. Yıllıkların yanında, yıla damga vuran olaylar için de bilgilendirici kitaplar hazırlayan AA'nın, arşiv niteliğindeki "Türkiye'nin Beyaz Kıta Yolculuğu" kitabı, Antarktika Kıtası'nı ve Türkiye'nin beyaz kıta yolculuğunu merak eden okuyucuların, gelecek dönemde kıtaya yönelik çalışmalar yapacak araştırmacıların faydalanabileceği şekilde kamuoyunun bilgisine sunuldu.

2011'de kurulan AA Haber Akademisi de, medyada yaşanan değişime, sosyal medyadaki gelişmelere, teknoloji kullanımını etkinleştirmeye yönelik uygulamalı ve sistematik eğitimler veriyor.

ISTANBUL PHOTO AWARDS

Anadolu Ajansı, basın mesleğinin en zor alanlarından biri olan foto muhabirliğini desteklemek için 2015'ten bu yana düzenlenen uluslararası haber fotoğrafı yarışması Istanbul Photo Awards kapsamında dağıttığı ödüllerle foto muhabirlerini teşvik etmeyi amaçlıyor. Türkiye'yi uluslararası platformda tanıtan, Anadolu Ajansının haber fotoğrafı alanındaki gücünün bir göstergesi haline gelen yarışmanın sergisi, her yıl Birleşmiş Milletler Genel Merkezi'nde açılıyor. (AA)