Adana'da tren kazası: 3 işçi hayatını kaybetti
Adana'da demiryolunda tamir makinesinin devrilmesi sonucu 3 işçi hayatını kaybetti. Birleşik Taşımacılık Sendikası'ndan yapılan açıklamada, "Neredeyse olağanlaşan bu kazaların sebebi defalarca söylediğimiz gibi yeniden yapılanma adı altında sürdürülen özelleştirme çalışmalarıdır" denildi.
DUVAR - Adana'nın Karaisalı ilçesinde, demiryolunda bakım ve onarım çalışması yapan yol tamir makinesi saat 17.30 sıralarında devrildi. Tamir makinesi üzerinde bulunan 3 demiryolu işçisi yaşamını yitirdi.
TCDD Adana 6'ıncı Bölge Müdürlüğü yetkilileri ve Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, olay yerine gelerek incelemelerde bulundu. Kazayla ilgili soruşturma başlatıldı.
Birleşik Taşımacılık Sendikası'ndan yapılan açıklamada, kazaların sebebinin özelleştirmeler olduğu belirtildi. Demiryolu trafiğinin tek merkezden yürütülmesi gerektiği vurgulanan açıklamada, "Hiçbir tecrübesi ve deneyimi olmayan, demiryolu araç ve trafiğine yabancı olan taşeron işçilerin çalıştırılması bu cinayetlere adeta davetiye çıkarmaktadır" ifadelerine yer verildi.
Birleşik Taşımacılık Sendikası'ndan yapılan açıklama şu şekilde:
'KAZALARIN SEBEBİ ÖZELLEŞTİRMELERDİR'
"Hacıkırı İstasyonunda katener hattı için çalışma yapan EMRERAY firmasına ait iş otosunun manevra yaparken kontrolünü kaybederek devrilmesi sonucu 2’si firma çalışanı 1’i sendikamız üyesi TCDD personeli olmak üzere 3 demiryolcu hayatını kaybetmiştir. Öncelikle kazada yaşamını yitirenlerin aileleri ve yakınları ile demiryolu camiasına başsağlığı dileriz.
Neredeyse olağanlaşan bu kazaların temel sebebi defalarca söylediğimiz gibi yeniden yapılanma adı altında sürdürülen özelleştirme çalışmalarıdır. Demiryolculuk tecrübe ile edinilen bir meslektir. Hiçbir tecrübesi ve deneyimi olmayan, demiryolu araç ve trafiğine yabancı olan taşeron işçilerin çalıştırılması bu cinayetlere adeta davetiye çıkarmaktadır. Demiryolu trafiğinin bir bütün olarak tek merkezden yürütülmesi gerekmektedir. Hal böyle iken yeniden yapılanma çalışmaları adı altında trafiğin unsurları ayrıştırılmış, birbirinden bağımsız ve habersiz iş yapar hale getirilmiştir.
Bir kez daha uyarıyoruz. Siyasi oteriteyi ve Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığını uyarıyoruz, bu özelleştirme çalışmalarından, trafiğin unsurlarını ayrıştırma çalışmalarından bir an önce vazgeçin. Demiryolu ulaşımının temeli kar hırsı değil, trafik emniyeti ve çalışanların güvenliği üzerine bir an önce tekrar kurulmalıdır. Eğer bu yapılmazsa, demiryolu ulaşımının kamusal niteliği gözardı edilerek her şeyin kar/zarar hesabıyla açıklanmaya çalışılması bu kazaların sürmesinde ve daha tehlikeli bir hale gelmesinde baş neden olacaktır." (HABER MERKEZİ)