Ahmet Şık, Bakan Özhaseki'ye Kaş-Demre yol projesini sordu

TİP İstanbul Milletvekili Ahmet Şık, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Özhaseki'ye "Doğal ve arkeolojik sit alanlarının projeden göreceği zarara ilişkin araştırma yapıldı mı?" diye sordu.

Abone ol

DUVAR - TİP İstanbul Milletvekili Ahmet Şık, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Demre-Kaş güzergahına 74 kilometrelik otoyol projesini TBMM gündemine taşıyarak konu hakkında soru önergesi verdi.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki'nin cevaplaması istemiyle verdiği önergede Ahmet Şık, "Finike-Demre-Kaş-Kalkan yol projesi üzerinde yer alan Myra, Sura ve Hoyran Antik Kentleri'nin yanı sıra doğal ve arkeolojik sit alanlarının projeden göreceği zarara ilişkin araştırma yapılmış mıdır?" diye sordu.

Şık, önergesinde şu ifadeleri kullandı:

"Karayolları Genel Müdürlüğü 13. Bölge Müdürlüğü tarafından Finike-Demre-Kaş-Kalkan Devlet Yolu projesi planlanmaktadır.

Myra, Sura ve Hoyran Antik Kentleri ve Kaputaş Doğal Sit Alanı'nın yanı sıra çok sayıda doğal ve arkeolojik sit alanından geçmesi planlanan projenin yaklaşık maliyeti ise 2.1 milyar TL'dir. Bu rakama tünel ve viyadükler dahil değildir. Proje kapsamında makiler haricinde kesilecek ağaç sayısı 66.073 adet olarak belirtilmektedir.

Finike-Demre-Kaş bölünmüş yol projesiyle birleştirilen Kaş-Kalkan arasındaki 28 kilometrelik yol için geçmiş dönemlerde iki ayrı dava açılmıştır. 'ÇED Gerekli Değildir' kararına ilişkin Temmuz 2019 tarihinde açılan davada ilgili mahkeme 'ÇED Gerekli Değildir' kararını iptal etmiş ve bu karar kesinleşmiştir.

Bu bağlamda;

1. Finike-Demre-Kaş-Kalkan yol projesi üzerinde yer alan Myra, Sura ve Hoyran Antik Kentleri'nin yanı sıra doğal ve arkeolojik sit alanlarının projeden göreceği zarara ilişkin araştırma yapılmış mıdır?

2. Orman vasfından çıkartılarak karayollarına tahsis edilecek orman alanı ne kadardır?

3. Demre-Kaş-Kalkan bölünmüş yol projesinden etkilenecek tarım alanı ne kadardır?

4. Tarım alanlarına ilişkin Tarım Toprak Kurulu'ndan izin alınmış mıdır?

5. Bu proje ile birlikte Demre ve Kaş'ı besleyen yeraltı sularının ne yönde etkileneceğine dair bir hidrojeolojik araştırma dosyada mevcut mudur?

6. İnşaat sırasında çıkacak toplam 19 milyon m3 hafriyat için döküm alanları belirlenmiş midir? Belirlendiyse nerelerdir?

7. Mevcut yolu sadece 6 km kısaltacak duble yol için toplam maliyet ne kadar öngörülmektedir?

8. Söz konusu projede hangi şirketler yer alacaktır, nasıl belirlenecektir?"