Akbank: Müşteri bilgileri güvende
Akbank dijital bankacılık hizmetlerinde yaşanan aksaklıklar siber saldırı iddialarını beraberinde getirdi. Akbank Genel Müdürü Binbaşgil, siber saldırıya uğramadıklarını açıkladı.
DUVAR – Akbank dijital banka hizmetleri salı sabahı itibariyle 43 saat boyunca hizmet veremedi. Banka yaşanan problemin ana bilgisayarlardaki teknik sorundan kaynakladığını söylese de siber saldırı iddiaları gündeme geldi.
AKBANK: İDDİALAR ASILSIZ
Akbank, 6 Temmuz Salı sabahı itibariyle başlayan teknik sorun kaynaklı kesintilerin giderilerek tüm kanallarının yeniden hizmete açıldığını duyurdu. Banka siber saldırıya uğradığı ve müşteri bilgilerini çaldırdığı iddialarına sosyal medya hesabı aracılığıyla cevap vererek “Bazı sosyal medya hesaplarında bankamız müşteri bilgilerine ulaşıldığı yönündeki iddialar kesinlikle gerçeği yansıtmamaktadır. Müşterilerimizin kişisel verileri her zaman olduğu gibi güvendedir. Söz konusu paylaşımlara karşı tüm yasal yollara başvurma hakkımız saklıdır” ifadelerini kullandı.
AKBANK GENEL MÜDÜRÜ BİNBAŞGİL: TEDBİR PAKETLERİNİ DEVREYE ALDIK
Konuyla ilgili Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil açıklama yaptı. Yaşanan süreci şeffaflıkla paylaşmak istediğini belirten Binbaşgil, "6 Temmuz 2021 Salı sabahı, ana bankacılık sistemi veri tabanında ve disk yönetim sisteminde bir sorun oluştu. Tüm kanallarımız bundan etkilendi ve tekrarlayan kesintiler yaşanmaya başladı" dedi. Yapılan çalışmalar sonunda sistemin stabil hale getirildiğini kaydeden Binbaşgil, "Bu sıkıntılı süreçte herhangi bir siber saldırı yaşanmadı ve müşterilerimizin kişisel veri güvenliğini zaafa uğratacak hiçbir durum oluşmadı" ifadelerini kullandı. Binbaşgil ayrıca bu süreçte müşterilerinin teknik aksaklıklar nedeniyle yaşadığı mağduriyeti gidermek için hızlıca tedbir paketlerini devreye aldıklarını söyledi. (HABER MERKEZİ)