Antalya'ya hızlı tren bilmecesi
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu'nun sosyal medya hesabından duyurduğu 'Isparta-Burdur-Antalya Hızlı Tren inşaatı' kafa karıştırdı. Burdur hattının 10 yıldır kapalı olduğunu söyleyen BTS eski Genel Sekreteri İshak Kocabıyık, "Ankara-İstanbul daha tamamlanmamış, Eskişehir- Afyon arasının ne zaman biteceği belli değilken bu hattın Antalya'ya uzatılacağı inandırıcı değil" dedi.
ANKARA - Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğü'nce Eskişehir-Kütahya-Afyonkarahisar yüksek hızlı tren hattına ek olarak Isparta- Burdur- Antalya yüksek hızlı tren projesinde güzergâh belirlendi.
Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, "Bir hayal daha gerçek oluyor. Söz verdiğimiz Antalya- Burdur- Isparta yüksek hızlı tren güzergâhı belirlendi. Uygulama projeleri başlıyor" dedi.
MÜJDE DEĞİL SORU İŞARETİ
Çavuşoğlu'nun sosyal medya hesabından yaptığı açıklama Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) eski Genel Sekreteri İshak Kocabıyık'ı şaşırttı. Burdur ve Isparta da sonlanan demiryolu hattının Antalya'ya uzatılması çalışmalarının çok uzun yıllardan beri gündemde olduğunu ve bununla ilgili fizibilite etüdü yapıldığını belirten Kocabıyık "Ancak coğrafi koşulların zorluğu ciddi bir maliyet yarattığı için bir türlü hayata geçmemiştir" dedi.
Bakan Çavuşoğlu'nun sözünü ettiği projenin ne olduğu, neleri içerdiği konusunda bilgi sahibi olmadıklarını belirten Genel Sekreter Kocabıyık şunları aktardı: "Burdur hattı uzun zamandan beri yolcu taşımacılığına kapalı. Neredeyse 10 seneden beri yolcu taşımacılığına kapatılan hattın şimdi hızlı tren hattına dönüşeceği bilgisi müjde değil soru işareti oluşturmaktadır."
'İNANDIRICI DEĞİL'
Hat üzerindeki yolcu kapasitesinin ne olduğu, hangi fiyat aralığında projenin uygun olduğu gibi soruların cevabı verilmeden projenin inandırıcı olmayacağını belirten Kocabıyık "Henüz Türkiye'nin 2 büyük şehrinin arasındaki hızlı tren hattı tamamlanamamışken, Eskişehir- Afyon arasının ne zaman biteceği belli değilken, bu hattın Antalya'ya uzatılacağı inandırıcı değildir" dedi.
YENİ HAT ANKARA VE İSTANBUL'LA BAĞLANTILI OLACAK
Bakan Çavuşoğlu'nun duyurduğu güzergâhı belirlenen yüksek hızlı tren projesi, daha önce onaylanan ve uygulama projesi de başlatılan Eskişehir- Kütahya- Afyonkarahisar hattına ek olarak Ankara ve İstanbul ile bağlantılı olacak. Projenin hayata geçse dahi yüksek maliyetli olacağını ve işletme maliyetinin altından kalkmanın büyük yük olacağını belirten Kocabıyık şöyle devam etti:
"Bütün bunları ele aldığımızda sayın bakanın verdiği müjdenin bu tür ihaleler yoluyla kaynak transferi olacağını düşünmekteyiz. Yapılması gereken pırıltılı sözcüklerle ihale açıklamaları değil bütün demiryolu hattının rehabilite edilmesidir ve master ulaştırma planı yapılarak bu çerçevede yeni demiryolu hatlarının yapılmasıdır."