Bedük: 'Automatik' şarkısı kariyerimin katalizörü oldu

Bedük ile kariyerini, şarkılarını ve elektronik müziği konuştuk. Bedük, "Farklı ve kendine özgü müziklere karşı insanların bakış açılarını bir nebze de olsa değiştirdiğimi düşünüyorum" dedi.

Abone ol

DUVAR - Türkiye'de dans müziği denilince akla ilk gelen isimlerden biri olan Bedük, MIX Festival kapsamında 2 Kasım'da Zorlu PSM'de dinleyicilerle buluşacak. 

Ankara doğumlu olan sanatçı, 2004 yılında 'Nefes Almak Zor' isimli ilk albümünü asıl ismi olan Serhat Bedük ile yayınladı. Sonrasında kariyerinde büyük bir değişikliğe gidip, kendi açılmak istediği müzikal yolculukta ilerleyebilmek adına 2007 yılında soyadı olan Bedük’ü kullanarak yeni yolculuğuna başladı. 16 senelik kariyerine yüzlerce konser, festival ve albüm sığdırdı.

Bedük ile kariyerini, şarkılarını ve elektronik müziği konuştuk. 

Bedük

Müziğinizde sıkça teknoloji ve yeniliklerle öne çıkıyorsunuz. Bu yaratıcı süreçte sizi en çok heyecanlandıran teknolojik gelişmeler neler?

Yaratıcılığıma yardım edecek, bana farklı bir bakış açısı getirecek ya da en basitinden üzerimden iş yükü alacak her türlü gelişme beni heyecanlandırıyor. Ai ile yakın gelecekte yapabileceklerimin sınırı yok. Bu bile başlı başına heyecan verici.

'KENDİMİ YEL DEĞİRMENLERİNE KARŞI SAVAŞAN BİR DON KİŞOT OLARAK GÖRÜYORDUM'

2007’de 'Even Better' albümünüzle elektronik müziğe cesur bir adım attınız. O dönem bu tür müzik Türkiye'de çok yaygın değildi. Bu geçişi yaparken en büyük motivasyonunuz neydi?

Yapmak istediğim müziğe kimsenin engel olamayacağını düşünüyordum. Gençliğin de verdiği cesaretle kendimi yel değirmenlerine karşı savaşan bir Don Kişot olarak görüyordum. "Her zorluğa rağmen başaracağım" motivasyonu sanırım en güçlü motivasyon olsa gerek.

‘Automatik’ şarkınız ve klibinizle geniş bir kitleye ulaştınız. O dönemde bu başarıyı bekliyor muydunuz? Bu klip sonrası hayatınızda neler değişti?

Ülkede o dönem hiç meşhur olmasının düşünülemeyeceği bir müzik ve sanatçı ortaya çıktı Automatik sayesinde. Kariyerimin katalizörü oldu diyebilirim.

Sizce başarılı bir klip için en önemli unsurlar nelerdir? Görselliğin müziğinizdeki rolünü nasıl tanımlarsınız?

Parçayı ve sanatçının durduğu yeri en kısa ve öz biçimde yansıtan bir öğe. Tabii bu yeni sosyal medya döneminde artık eski usullerle klip çekmenin anlamsız olduğunu düşünüyorum. Hedefli, kısa, vurucu bir içerik üretimi daha doğru bir tanım olur. Amaç parçayı ve artisti tanıtmaksa, dünyadaki medya hangi yöndeyse onun yolunu kullanmak en doğrusu.

3 boyutlu klipler ve interaktif projelerle teknolojiyi müzikle birleştiriyorsunuz. Sizce teknoloji, müziğin geleceğinde nasıl bir rol oynayacak?

Sadece sanatçının işini kolaylaştıran, zaman zaman bakış açısını genişleten ve üretimini hızlandıran bir unsur olacak. Bizim yerimiz tarif ettiğimiz müziği de bir tuşla yaratabilir ama bir insanın dengesiz ve gitgelli halini asla replike edemez bana göre. O yüzden bir amaçtan ziyade nefis bir araç olarak devam eder hayatımızda.

'TÜRKİYE'NİN MÜZİKAL ANLAMDA GENEL KODLARI BELLİ'

Elektronik müziğin Türkiye’de yaygınlaşmasına önemli bir katkı sağladınız. Bu tarzın Türkiye’deki serüvenini nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce daha fazla potansiyele sahip mi?

Türkiye’nin müzikal anlamda genel kodları belli. Onun dışında olan bütün tarzlar gelir gider, hoşluk veya boşluk bırakır. O yüzden hangi tarz öne çıksa hemen onun arabesk versiyonları çıkmaya ve hep daha başarılı olmaya başlar. Benim yaptığım müzik duruşuyla, sounduyla, görseliyle çok benzeri yapılamayacak bir şey olduğundan dolayı sanırım ban hala bayrak tutarak ilerliyorum. Farklı ve kendine özgü müziklere karşı insanların bakış açılarını bir nebze de olsa değiştirdiğimi düşünüyorum ama bu arada zaten yaptığım müziği elektronik müzik olarak tanımlamıyorum. Elektronik müzik olarak Türkiye’den dünyada ses yapmış çok fazla DJ ve prodüktör var. Her birini duyduğumda, gördüğümde mutluluk ve gurur duyuyorum.

 2004’teki ilk albümünüzden bugüne kadar müziğiniz nasıl evrildi? Geriye dönüp baktığınızda, en gurur duyduğunuz an hangisiydi? Yeni projelerinizde hangi yenilikleri keşfetmek istiyorsunuz?

Türkiye’de hiç olmayacak, olması düşünülemeyecek bir olan bir müziği ve tarzı oldurmak en güzeliydi sanırım. Yeni bir projem var üzerinde arkadaşlarla çalıştığımız. Yine saçma sapan bir durumu olduracağız gibi duruyor.

'NİLİPEK İLE BİR PARÇA YAPMAK ENTERESAN OLABİLİR'

Bugüne kadar birçok farklı proje ve işbirliği yaptınız. Size ilham veren sanatçılar kimler? Gelecekte birlikte çalışmak istediğiniz isimler var mı?

Bu aralar L’Imperatrice, Tom Misch, Men I Trust, Fearless Flyers dinliyorum yürürken yoğunlukla. Onları dinlerken yeni parça yapma isteği doğuyor içimde. Nilipek'in hem duruşunu hem sesini ve yaptığı müziği çok değerli buluyorum. onunla ile bir parça yapmak çok enteresan olabilir gibi geliyor bu ara.

Uluslararası arenada da başarı elde ettiniz. Yurt dışında sahne almanın Türkiye’de sahne almaktan farkları neler? Dinleyici kitlesi açısından nasıl bir etkileşim fark ediyorsunuz?

Genelde tepki Türkiye ile benzer oluyor. Beni bilenler ilk dakikadan itibaren delirmeye başlıyor. Diğerleri için bir 20 dakika, 3-5 parça kadar ısınma gerekiyor. Daha sonra hep beraber kan, ter, gözyaşı!

Gelecekte farklı türlerle denemeler yapmayı düşünüyor musunuz? Yeni projelerde neler göreceğiz? Yeni albüm veya single çalışmaları var mı?

Uzun bir süredir üzerinde çalıştığım XX isimli bir albüm hazırlıyorum. Bitmiyor bir türlü. Diğeri de tamamen farklı, 35 kişilik bir orkestrayla hazırladığımız bir proje üzerinde çalışıyoruz. Mart-nisan gibi galasını yapmayı planlıyoruz.