Bursa'daki lojistik merkezinin geleceği 4 kişinin elinde

Bursa'daki TEKNOSAB içinde lojistik merkezi kuruluyor. Ancak merkez için kurulan TEKNOSAB Lojistik Park A.Ş.'nin yönetimindeki 4 kişinin hem BTSO'da hem de TEKNOSAB'da görev alması tartışılıyor.

Abone ol

BURSA - Karacabey’de tarım alanlarının sanayiye açılmasıyla gündeme gelen TEKNOSAB projesinde, lojistik merkezinin kurulmasına başlandı. Lojistik merkezi için BTSO Başkanı ve TEKNOSAB Başkanı İbrahim Burkay, yönetimdeki İsmail Kuş, Cüneyt Şener, Hasan Gürses ile birlikte TEKNOSAB Lojistik Park A.Ş. adıyla özel şirket kurdu. Burkay ve yönetimdeki 3 kişinin hem BTSO hem TEKNOSAB hem de şirket yönetim kurulunda bulunması ve lojistik merkezi imtiyazını ihalesiz olarak kendi şirketlerine vermeleri ‘görevi kötüye kullanma suçunu’ gündeme getirdi.

BTSO Meclisi’ndeki konuşmasında bu durumu gündeme getiren üyelerden Irmak Aslan, “5 kişinin sahip olduğu bir şirketten bahsediyoruz. Biz bu fona para yatıracağız ama bu yatıracağımız fon 5 kişinin TEKNOSAB içerisinde yapacağı yatırımı finansa etmek için planlanıyor. Bu şirket 5 kişinin sahip olduğu TEKNOSAB’ın içerisinde yatırım yapma imtiyazı olan bir şirketin yatırım finansmanı için çıkartılıyor” diyor.

10 yıllık fonun 2 yılı geri ödeme süresini kapsadığını belirten Aslan, burada yapılacak olan yatırımla en iyi ihtimalle paranın korunacağını ifade ediyor. Aslan, “Kira belli değil, nasıl verileceği, nasıl işletileceği belli değil. Sizin soru sorma hakkınız bile yok” diye konuşuyor. Aslan, doğru olanın özel bir şirket kurulması değil, BTSO çatısı altında bütün hissedarların yatırıma ortak olması gerektiğini belirtiyor.

İbrahim Burkay’ın bütün Bursa’yı sanayi parseli olarak gördüğünü söyleyen Aslan, Burkay ve yönetimindeki 3 kişinin BTSO yönetiminde kamu görevi üstlenirken şirket kurarak TEKNOSAB’ın lojistik merkezi imtiyazını ihalesiz olarak kendi şirketlerine vermeleri sebebiyle ‘görevi kötüye kullanma suçu’ oluşturduğunu belirtiyor.

Lojistik merkezi, Bandırma ve Gemlik Limanı'na yaklaşık 50 kilometre mesafede yer alıyor. 

YATIRIM TUTARI 40 MİLYAR TL'Yİ BULACAK

Bursa’nın Karacabey ilçesindeki tarım alanlarına sahip Taşpınar, İkizce, Orhaniye, Hürriyet ve Muratlı köylerine iki yıl önce Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) tarafından Bursa Teknoloji Organize Sanayi Bölgesi (TEKNOSAB) adıyla bir sanayi sitesi kurulmaya başlanmıştı. BTSO Başkanı İbrahim Burkay, sanayi bölgesinin güncel durumu hakkında 12 firmada üretimin başladığı, yıl sonuna kadar 37 firmanın faaliyete geçeceği, böylece yatırım tutarının 40 milyar TL’ye ulaşacağı bilgisini veriyor. Burkay, ayrıca sanayi bölgesi içerisinde yer alacak lojistik merkezi projesini iki aydır tanıtmaya başladı.

Bandırma ve Gemlik Limanı yaklaşık 50 kilometre mesafede bulunan lojistik merkezinin Güney Marmara’nın en büyük ve kapsamlı lojistik merkezi olması planlanıyor. TEKNOSAB Lojistik Park içerisinde TIR ve treyler park alanları, gümrük alanı, antrepo ve sosyal tesisler, idari ofisler, dinlenme ve konaklama alanları ile toplam 262 bin metrekare kullanılabilir alan olacak. Lojistik merkezinin sermayesi için TEKNOSAB Lojistik Park adıyla özel bir şirket kuruldu. Bu şirket, lojistik merkezine sermaye sağlamak amacıyla ‘Girişim Sermayesi Yatırım Fonu’ kurdu. Sermaye Piyasası Kurulu tarafından onay alan fonla yaklaşık 210 milyon dolarlık yatırım bütçesiyle lojistik merkezinin kurulması hedefleniyor. A,B,C,D,E olarak katılma payı gruplarıyla öncelikli olarak BTSO üyeleri, ardından iş insanları şirketin çıkardığı fondan hisse satın alabiliyorlar. A grubu hissedarlar, imtiyazlı olarak yönetimde bulunan beş kişiden oluşuyorken B,C,D,E grubundakiler imtiyazlı olmayan sadece fon payına sahipler. 10 yıllık fonun son iki yılında biriken paranın yatırımcılara dağıtımı şirket başkanı ve yönetim kurulunca belirlenen şekilde yapılacak.

‘KÖYDE TOPRAK KALMADI’

Taşpınar köyüne kurulan TEKNOSAB’a yakın bir mevkiiden İstanbul- İzmir Otoyolu geçiyor. Ayrıca bölgede hızlı tren için yol çalışmaları da sürüyor. Otoban ve TEKNOSAB arasında Hürriyet köyüne ait yaklaşık 600 dönüm tarım alanı bulunuyor. Hürriyet köyü muhtarı Ahmet Kaçar, Büyükova mevkiinde İstanbul-İzmir Otobanı'na TEKNOSAB’dan bağlantı sağlanması için bir kavşak yapıldığını söylüyor. 2015 yılında sanayi bölgesine başlandığını belirten Kaçar, “Tarla sahiplerini tek tek çağırarak, tehditvari bir şekilde 12 bin liradan istediler. Çoğu kişi korktu, verdi” diye anlatıyor.

TEKNOSAB’ın kurulması için Taşpınar köyünden 7 bin dönüm arazi alınmıştı. Köyün ticari alana açılacağının söylenmesinin yanı sıra TEKNOSAB için henüz nereye yapılacağı belli olmayan 500 bin kişilik TOKİ konut projesi de konuşuluyor. Uluabat Gölü Ramsar Sözleşmesi'yle korunan 3 bin dönümlük tarım arazisi kalan Taşpınar köyü muhtarı Fedai İzli, “’Taşpınar’ı ticari alana açıyoruz, büyükşehirin imzasını bekliyoruz’ dediler. 10 bin dönüm tarım alanı varken 3 bin dönüme düştük. 500 bin kişilik konut, 86 dönüm ticari alan projesi olacağı söyleniyor. Burayla Ticaret Sanayi Odası ilgileniyor. Her şeyi kurdular artık. Başlı başına bir ilçe oldular. TEKNOSAB bizim bütün arazileri aldı. Köyde toprak kalmadı” diyor.

‘PLANLAMA SADECE SANAYİ ÜZERİNDEN YAPILMAMALI’

Karacabey Belediye Başkanı Fatih Karabatı, TEKNOSAB alanındaki düzenlemelerin belediyenin bilgisi olmadan yapıldığını belirterek, “Bakanlık eliyle ne büyükşehir ne ilçe belediyelerine sunum yapılmadan yapılıyor. Biz ortak akıldan yanayız. İlerleyen günlerde bir görüşmemiz olacak” diye konuşuyor.

Nilüfer ilçesi sınırında bulunan TEKNOSAB’ın bu ilçeyi de hem trafik hem nüfus bakımından etkileyeceğini söyleyen Nilüfer Belediyesi Başkan Yardımcısı Okan Şahin, “Nilüfer’in şu anki nüfusu 550 bin. İlçenin gelecek 5 yılda nüfusunun 1 milyonu bulması ve geçmesi öngörülebilir. İlçenin planlaması bu nüfusa göre değil” ifadelerini kullanıyor

“Bursa’nın en büyük sıkıntılarından biri; tarım alanlarını vahşi sanayiye terk ediyoruz” diyen Şahin, şöyle devam ediyor: “Şehrin içerisinde kalmış sanayinin TEKNOSAB’a taşınması istediğimiz bir şeydi. Ama bunun da işlemediğini görüyoruz. Bursa’da alt yapıların sonradan planlanması da sorunlara neden oluyor. Lojistik merkeze otoyol bağlantısı şimdi yapılmaya çalışılıyor. Aynı bölgede hızlı tren yolu çalışmaları devam ediyor. Planlama sadece sanayi üzerinden yapılmamalı. Halkın çıkarları düşünülmeli, akademik odalar, belediyeler, sivil toplum kuruluşları bu planlamanın içerisine dahil edilmeli."