'Çamlıca Camii’ne karşıyız. Neden? Çünkü Müslüman’ız…'

Millî Gazete yazarı İdris Cevahir, dün açılışı gerçekleştirilen Çamlıca Cami hakkında bir yazı kaleme aldı. Cevahir yazısında "Çamlıca Camii’ne karşı mıyız? Evet, karşıyız. Neden? Çünkü Müslüman’ız… Sadece Çamlıca Camii’ne değil, başörtüsünün bir yerlere gelmek için, oy için dolgu malzemesi olmasına da karşıyız. Her yere mantar gibi İmam Hatip açılmasına, proje İmam Hatip adı altında devlet okullarının cemaatlere, tarikatlara terk edilmesine de karşıyız," ifadelerini kullandı.

Abone ol

DUVAR - Dün açılışı gerçekleştirilen Büyük Çamlıca Cami hakkında tartışmalar devam ediyor. Millî Gazete yazarlarından İdris Cevahir de aynı konuda "Bir tahakküm aracı olarak Çamlıca Camii" başlığıyla kaleme aldığı yazısında "Sözün en keskin olduğu noktadan başlamamız gerekiyor. Geçmişte Taksim’e cami yapmak hayali ne kadar anlamlı ise bugün Çamlıca’ya cami yapmaya karşı durmak o kadar anlamlı, ahlaki ve vicdanidir. Neden mi?" diye soruyor ve devam ediyor:

"Bir dönem Taksim’e cami yapma hayali bir sembol olarak anlam taşıyordu. Bu anlam; ülkede jakoben laik bir kesimin iktidarına karşı verilmiş mücadeleyi ifade eder. [...] Bugün ise son on yedi yıldır iktidarda olan muhafazakâr kesim bir mücadelenin anlamı olarak Çamlıca Camii’ni yapmıyor, tam aksine bir tahakkümün göstergesi olarak cami yapımının arkasında duruyor. Yani Taksim’e yapılan cami bir yana koyulacak olursa Çamlıca’ya cami yapmanın hiçbir mücadele yahut dini anlamı olamaz. Bu yüzden Taksim’e cami hayali kuran kesimin büyük bir kısmı bu camiye karşı durmayı ahlaki bir vazife olarak görüyor. Yani muhafazakâr mahallede bile Çamlıca Camii bir bütün olarak destek bulmuş değil bulacağa da benzemiyor.

Tahakküm göstergesi olarak dini bir sembolü kullanmak dine yapılabilecek en büyük zararı ifade eder. Bu ülkede camiye kimse karşı çıkmaz, çıkmamalıdır. Ancak karşı çıkılması gereken nokta caminin siyasi bir tahakküm kurmaya malzeme yapılmasıdır."

Cevahir, "Yapılan caminin Çamlıca’da olması yanlış, devasa büyüklüğü ise cehalet ve estetik yoksunluğudur," diye devam ettiği yazısında "Mesela cami yapım geleneğinde Çamlıca Camii’nden önce ve sonra diye bir cümle kurmak mümkün müdür? Kesinlikle hayır. Öyle ise bu kadar imkâna rağmen bu caminin değer dünyamıza hiçbir değer katmamasına rağmen arkasında durulmasının gerekçesi nedir? Cevap verelim. İktidar açısından siyasi tahakküm, destekçileri açısından cehalet ve yalakalık birde ideolojik dar kafalılık..." ifadelerini kullandı.

"Şahsen benim o camide ibadet etmememi anlamlı kılan şey; camiinin yapılmasına yardım eden firmaların yardımları yaptıkları dönemlerde aldıkları ihalelerle ilişkisidir," diyen Cevahir, düşüncelerini "Çamlıca Camii’ne karşı mıyız? Evet, karşıyız. Neden? Çünkü Müslüman’ız… Sadece Çamlıca Camii’ne değil, başörtüsünün bir yerlere gelmek için, oy için dolgu malzemesi olmasına da karşıyız. Her yere mantar gibi İmam Hatip açılmasına, proje İmam Hatip adı altında devlet okullarının cemaatlere, tarikatlara terk edilmesine de karşıyız. Her üniversiteye ilahiyat açılmasına hepten karşıyız. Her yere üniversite açılmasına zaten kökten karşıyız," diyerek sıralıyor.

YAZININ TAMAMI