CHP’den sosyal medya atağı: Daha fazla bütçe, haftalık anket

CHP, pandemi döneminde kullanımı artan sosyal medya kanallarında daha fazla görünür olmak için kolları sıvadı. Sosyal medya için daha fazla bütçe ve kadro ayrılmasına karar verilirken, parti söylemlerine katkı için aylık yapılan ölçümler de son seçimlerde olduğu gibi bundan sonra haftalık olarak gerçekleştirilecek.

Abone ol

ANKARA - Pandemi sürecinde sosyal medya kullanımı artınca siyasi partiler de seçmeni etkilemek için bu alandaki çalışmalarını yoğunlaştırdı. CHP sosyal medya mecralarındaki propaganda için daha fazla bütçe ve kadro ayırmaya karar verirken, referandum ve 31 Mart yerel seçimlerinde yapılan haftalık kamuoyu anketlerine de yeniden dönülmesine karar verildi.

CHP kaynaklarından edinilen bilgiye göre, korona virüsü salgını sürecinde sosyal medya mecraları öne çıkınca bu alanda yürütülen çalışmalar yeniden yapılandırılmaya başlandı. Bu alana ayrılan bütçe artırılırken kamuoyunda dikkat çeken hesapları yöneten sosyal medya uzmanlarıyla da çeşitli temaslarda bulunuldu. “Asgari ücretten vergi kaldırılmalı ve en az 3 bin 100 TL olmalı” ve “Zam eşittir Recep Tayyip Erdoğan” paylaşımları da bu kapsamda yürütülen çalışmaların ilk örnekleri oldu. Parti politikaları ve söylemi ile uyumlu olarak bu çalışmaların artarak devam edeceği öğrenildi.

WHATSAPP TARTIŞMASINDAN ÖNCE TELEGRAM KANALI KURULDU

Bu arada CHP içinde, kullanıcılarına sunduğu yeni gizlilik sözleşmesi nedeniyle tartışma konusu olan Whatsapp ile ilgili nasıl bir tutum alınacağı da konuşulmaya başlandı. Partide tüm alternatif kanalların kullanılması görüşü benimsenirken, Telegram kanalının da bu tartışma başlamadan kısa süre önce oluşturulduğu öğrenildi. Farklı tüm mecraları kullanma eğilimi oluşan partide şimdilik bir yönlendirme yapılmayacağı, amaç seçmene ulaşmaksa vatandaşların en çok kullandığı kanalların tercih edileceği ifade edildi.

Partinin resmi internet sitesinden de partinin ve genel başkan Kılıçdaroğlu’nun sosyal medya hesapları verilerek tüm partililere “Gücümüze güç katmak için abone ol, takip et, paylaş” çağrısı yapıldı.

SEÇMENİN HAFTALIK NABZI TUTULACAK

CHP 16 Nisan anayasa referandumu ve 31 Mart yerel seçim sürecinde parti politikaları ve söylemini belirlemek için faydalandığı gündeme dayalı haftalık kamuoyu ölçümlerine de yeniden döndü. Farklı araştırma şirketleriyle bu konuda anlaşmalar yapıldı. Bu anlaşmalar kapsamında Türkiye gündemindeki konular ve partinin talep ettiği özel gündem başlıklarında seçmenin tavrı daha hızlı şekilde ölçülecek. Yapılan ölçümler CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’na sunulacak, MYK toplantılarında değerlendirilecek.

DARBE, TÜRBAN TARTIŞMALARININ SEÇMENDE KARŞILIĞI YOK

Edinilen bilgiye göre, geçen haftanın öne çıkan gündem başlıkları olan darbe, türban tartışmaları, Boğaziçi Üniversitesi'ne atanan rektör ve Varlık Fonu ile ilgili konularda seçmen tavrının ölçüldüğü araştırma son CHP MYK toplantısında ele alındı. Farklı partilerden seçmenlerin gündemdeki bu konularla ilgili tepkilerini ölçen araştırmada türban konusunda AK Parti seçmeninin yarıya yakınının bir risk görmediği, darbe söylemiyle ilgili de benzer bir tutum sergilediği görüldü. Bu tartışmaların seçmende çok fazla karşılık bulmadığını gösteren araştırmada rektör seçimiyle ilgili AK Parti ve MHP seçmenin “Sadece Cumhurbaşkanı seçsin” cevabının en fazla yüzde 30 destek alması, büyük oranda “YÖK ve üniversite seçsin” yaklaşımı dikkat çekti. Varlık Fonu işlemleri ile ilgili bir soruda da AK Parti seçmenlerinin 4’te birinin Varlık Fonu’nu başarısız bulduğu görüldü. Asgari ücrette CHP etkisinin de ölçüldüğü araştırmada AK Parti seçmeninin yüzde 20’sinin CHP’nin artışta etkili olduğunu düşündüğü ortaya çıktı.