CHP'li Bakıroğlu: Akaryakıt üzerindeki vergi yükü azaltılmalı
CHP'li Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu, akaryakıt fiyatlarındaki artışın enflasyonu doğrudan etkilediğini belirterek, "Çözüm bellidir. Akaryakıt üzerindeki vergi yükü azaltılmalıdır" dedi.
DUVAR - Akaryakıt fiyatlarında 14 Mayıs seçimlerinden beri üst üste yapılan zamlara tepki gösteren CHP Manisa Milletvekili Ahmet Vehbi Bakırlıoğlu, mazot fiyatının yerel seçimden sonra 60 lirayı bulabileceğini söyledi.
Bakıroğlu'nun açıklamaları şöyle:
"Cumhurbaşkanlığı seçimlerinden bu yana benzin ve mazota tam 40 defa zam geldi. Bu sürede zaman zaman küçük indirimler de yapılsa da seçimden bu yana mazota yüzde 128 zam geldi. 19 lira 71 kuruş olan mazot fiyatı, gelen son zamla birlikte 45 lira oldu. Petrol ve döviz kurundaki dalgalanmalar, artırılan vergi oranları akaryakıt fiyatlarına zam olarak yansımaya devam ediyor.
Böyle giderse seçimden sonra mazot fiyatının 60 lirayı geçmesi hayal değil. Çünkü mazot yılbaşına kadar 40 lira olacak dediğimizde bize laf yetiştirenlerin bugün sesi çıkmıyor. Benzine, mazota gelen zamlar doğrudan enflasyonun yükselmesidir. Çünkü bu ülkenin gerçeği benzin ve mazota gelen zam, iğneden ipliğe her şeye zam demek, hayat pahalılığı demek.
Dokuz ayda mazot fiyatı yüzde 128 artmışsa gerçek enflasyon yüzde 100’ün altında olmayacaktır. TÜİK ne açıklarsa açıklasın hissedilen enflasyon benzin ve mazota gelen zamların altında olmayacağını herkes biliyor.
İki seçim arasında gelen zamlarla birlikte bir otomobilin, bir traktörün 50 litrelik deposu seçimde 947 liraya dolarken, bugün 2 bin 250 liraya dolacak. Seçimden önce bir 8 bin 506 lira asgari ücretle 431 litre mazot alınırken, 2024 yılı asgari ücretiyle 17 bin 2 lira ile bugün için ancak 377 litre mazot alınabiliyor.
Ayrıca bu zamlar hem tarım sektörüne, hem sanayiye ve imalata hem de tüketiciye ağır darbe vuruyor. Doğrudan maliyetlere yansıdığı için üretilen her ürünün fiyatı da artıyor. Olan vatandaşa oluyor. Hazine ve Maliye Bakanlığı açıklamasına göre mazottaki vergi yükü yüzde 26,1’den yüzde 38,5’a yükselmiştir.
Hem üreticiyi, nakliye ve taşıma sektörünü, sanayi ve imalatı, hem de tüketiciyi gözeten bir sisteme ihtiyaç var. Çözüm bellidir. Akaryakıt üzerindeki vergi yükü azaltılmalıdır."