CHP'li Yazgan: Kalıcı yaz saati uygulamasına devam edilmesinin gerekçesi nedir?

CHP Edirne Milletvekili Ahmet Baran Yazgan, kalıcı yaz saati uygulamasının yol açtığı sorunları Meclis gündemine taşıdı.

Abone ol

DUVAR - CHP Edirne Milletvekili Ahmet Baran Yazgan, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar’ın yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na ayrı ayrı soru önergesi verdi. Yazgan, kalıcı yaz saati uygulamasının en çok ikili eğitim kapsamındaki öğrenciler ile işçileri olumsuz etkilendiğine işaret etti.

Yazgan, Bakan Tekin'e "Bakanlığınız ikili eğitim sorununu çözmek için ne gibi çalışmalar yürütmektedir? İkili eğitim kapsamında olan öğrenci sayısı kaçtır? İkili eğitim görülen okul sayısı kaçtır ve tüm okullara oranı nedir? İkili eğitim kapsamındaki öğrencilerin eğitim kademelerine göre dağılımı nedir? Bakanlığınız kalıcı yaz saati uygulamasına ilişkin mağduriyetlerin giderilmesi için çalışmalar yürütmekte midir? Kalıcı yaz saati uygulamasının olumsuz etkilerinin giderilmesi amacıyla okula giriş ve çıkış saatlerinde düzenleme öngörülmekte midir?" sorularını yöneltti.

Ahmet Baran Yazgan, Bakan Bayraktar'a ise şunları sordu:

"Kalıcı yaz saati uygulamasına devam edilmesinin gerekçesi nedir? Uygulamanın yaşama geçirildiği 2016’dan Eylül 2024’e kadar enerji tasarrufu sağlanmış mıdır? Eğer enerji tasarrufu sağlandıysa yıllara göre dağılımı nedir? Uygulamanın enerji tasarrufuna katkı sağladığına yönelik açıklamaların dayanağı nedir ve bu verilere hangi yöntemle ulaşılmıştır? Uygulamaya geçilmesine dayanak olduğu belirtilen ve İstanbul Teknik Üniversitesi’nce hazırlandığı kaydedilen raporun kamuoyuyla paylaşılmamasının gerekçesi nedir? Özellikle öğrenci ve çalışanların uygulamadan olumsuz etkilendiği yönündeki uzman açıklamaları dikkate alındığında olumsuz etkilerin ortadan kaldırılması için çalışma yürütülmekte midir? Kalıcı yaz saati uygulamasının ilk kez uygulandığı 2016’dan bu yana uygulamanın ekonomik ve sosyal etkileri araştırılmış mıdır?"