Cumhurbaşkanı Erdoğan: Bizim de hatamız, kusurumuz olabilir

İstanbul Havalimanı metrosu Kağıthane-Gayrettepe etabı açılışında konuşan Erdoğan, Kurum için "Murat'a sahip çıkın" derken CHP lideri Özel'in açıklamaları için de "Siyasi basiretsizlik" yorumu yaptı.

Abone ol

DUVAR - İstanbul Havalimanı Metrosu Kağıthane-Gayrettepe etabı açılış töreni düzenlendi. Törende İlk önce AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan adayı Murat Kurum konuştu. Ardından ise Cumhurbaşkanı Erdoğan kürsüye çıktı.

KURUM: İSTANBUL'DA METRO GİTMEYEN İLÇE KALMAYACAK 

"İstanbul'da metro gitmeyen hiçbir ilçemiz kalmayacak" diyen Murat Kurum, "31 Mart akşamı İstanbul'un evladı kardeşi yoldaşı olmaya talibim" ifadelerini kullandı.

Murat Kurum'un konuşmasından öne çıkanlar şöyle:

"85 milyon vatandaşımızı saygıyla selamlıyorum. Bugün İstanbul yeni bir ulaşım hamlesi ile buluşuyor. Bu dev yatırımlarla Türkiye daha da hızlanıyor. Kağıthane-Gayrettepe metro hattının İstanbul'da yapılacak pek çok projeye örnek olmasını diliyorum.

Adaylığımızın ilk gününden itibaren yollara düştük. Planlarımızı yaptık. Kıymetli bakanımızla birlikte İstanbulluların bizde ne beklediğini okuduk. İstanbul’un her alanda kayıp yaşadığı 5 yılı hep birlikte telafi edeceğiz.

İstanbullular mevcut CHP’li yönetimce bekletiliyor. Yılda 288 saat trafikte geçiyor. Trafik çilesi 3 buçuk yılı alıp götürüyor. Milletimiz bize 31 Mart sonrasına hazır olun diyor. Ekibimizle birlikte el ele vererek İstanbul’un 10 yıllık vizyonunu oraya koyduk. Canla başla çalışacağız. İlk beş yılın sonunda metro gitmeyen ilçemiz kalmayacak. İstanbul’un trafiğini büyük oranda iyileştireceğiz. 10 yılın sonunda trafik çilesi son bulacaktır.

31 MART AKŞAMI DA SAHADA OLACAĞIZ

31 Mart akşamı İstanbul’un evladı olmaya yoldaşı olmaya talibim. Bundan önce nasıl depremlerde sahalarda gördüyseniz, 31 Mart akşamı da sahada olacağız. Milletimiz için çalışacağız, çalışacağız.

HATTIN GÜNLÜK YOLCU KAPASİTESİ 600 BİN KİŞİ

Metro hattının detaylarını anlatan Cumhurbaşkanı Erdoğan ise şu bilgileri verdi:

"9 istasyondan oluşan ve hızı saatte 120 km'ye ulaşan hattımızın günlük yolcu kapasitesi 600 bin kişidir. Mesafe 30 dakikaya, Göktürk-Mahmutbey arası 38 dakikaya, Tekstilkent-İHL arası 45 dakikaya, Taksim-Göktürk arası 26 dakikaya inecektir. Bu hattımızın hizmete alınmasıyla İstanbul'da tamamlanan raylı sistem ağlarının uzunluğu 338,5 kilometreye çıkıyor. Esasen raylı sistem projelerinde en önemli konulardan birisi hattın beyni diyebileceğimiz sinyalizasyon sistemidir. Aselsan-TÜBİTAK'la bu alanda başkalarına bağımlı olmaktan kurtuluyoruz."

31 Mart seçimlerinde Murat Kurum'a destek isteyen Erdoğan isim vermeden Ekrem İmaoğlu ve Özgür Özel'e eleştirdi. Erdoğan Özgür Özel'in adaylarla ilgili açıklamaları hakkında 'siyasi basiretsizlik' dedi.

Erdoğan'ın açıklamalarından başlıklar şöyle:

'BİZİM DE HATAMIZ OLABİLİR'

"Türk siyasi tarihinde, milletin tebliği ettiği emaneti teslim ettiği nice bakanın, başbakanın, belediye başkanının siyasetin tozlu raflarında unutulup gittiğini görürsünüz, aynı şekilde milletin gönlünde taht kurmuş sayısı siyasetçi var. Biz de kendimizi sürekli hesaba çekiyor, her gece 'Bugün milletimiz için ne yaptık' sorusunu kendimize soruyoruz.

Her kul gibi bizim de eksiğimiz, hatamız, kusurumuz,  olabilir. Tüm çabalarımıza, emeklerimize rağmen gerçekleştiremediğimiz hususlar çıkabiliyor ama ülkeye hizmet mücadelesinden asla vazgeçmiyoruz.

'SANDIKTAN ÇIKAN İRADEYE SAYGI GÖSTERDİK'

İktidarlarımızın 21 yıllık safhasının hiçbir döneminde belediyelerimizi siyasi rengine göre ayırmadık. Projelerimizi paylaştık, muhalefetle ilgili eleştirilerimizi açık yüreklilikle dile getirdik. Seçimin bittiği gün sandıktan çıkan iradeye saygı gösterip hizmetlerimize devam ettik. Bu durum İstanbul için de geçerlidir. Şayet İstanbul bugün mevcut durumundan daha geriye gitmediyse bunun nedeni bizim elimizi taşın altına koymamızdır. Şehrin iflas bayrağını çekmesinin önüne geçtik. 

'MURAT'A SAHİP ÇIKACAKSINIZ'

Şimdi Kağıthane'deyiz. Bu Kağıthane'nin Haliç'e bağlanan kısmının nasıl pislik olarak aktığını hatırlıyor musunuz? Boğazın pırıl pırıl temiz suyunu buraya bağladık. Ondan sonra buranın suyu tertemiz oldu. Bizler söyledik mi yaparız. Bundan sonra da yaparız, Muradımızla yapacağız. Siz de murada ermek istiyorsanız Murat'a sahip çıkacaksınız. 

Bir taraftan belediyeler bir taraftan hükümet olarak biz ikimiz el ele vereceğiz ve ülkemizi ayağa kaldıracağız. İstanbul'u, Ankara'yı, İzmir'i, Eskişehir'i, Konya'yı, Kayseri'yi ülkemizin 30 büyükşehrini ayağa kaldıracağız. 

Sabiha Gökçe Havalimanı-Pendik metrosu gibi önemli bir projeyi halkımızın hizmetine veriyoruz. Ama yeterli bulmuyoruz.

Uğraştıran değil, ulaştıran İstanbul diyerek çalışmalarımıza hız veriyoruz. Partimin gençlik kollarının başında olduğum zamanlar ne günlerimiz geldi geçti buralarda. Ama Kağıthane buralara geldiyse bizimle geldi. İstanbul genelinde toplam uzunluğu 53 kilometre olan 4 metro hattının inşası sürüyor.     

Bu yılın ilk çeyreğinde 34.2 km raylı sistem hattı ve 18 istasyonun açılışını gerçekleştireceğiz. İnşaatına başlanmış metroları bile yapamayan zihniyetin insafına bırakmadık, bırakmayacağız. 

ÖZGÜR ÖZEL'İN AÇIKLAMALRI HAKKINDA 'SİYASİ BASİRETSİZLİK' DEDİ

31 Mart seçimleriyle ilgili takvim işlemeye başladıkça maskeler düşüyor. Kimin 5 yıl boyunca 3 dönüm bostan yan gel yat Osman misali vaktini boşa geçirdiği anlaşılıyor. Sandıkta millete hesap verme günü yaklaştıkça görüyoruz ki birilerinin dizleri titremeye, paçaları tutuşmaya başladı. Ülkenin ikinci büyük partisinin acemi genel başkanının bir kaç gün önce belediye başkanlarıyla ilgili yaptığı skandal açıklama muhalefette yaşanan panik havasının bir işaretidir.

Farklı partilerden aday olması oyunmuş, tezgahmış. Dünyanın hiçbir demokratik ülkesinde böyle bir beyana rastlayamazsınız. Rakiplerinin sayısı karşısında ürktüğünü görüyorsunuz.

Suçladığı partiler daha 8 ay öncesine kadar ülkeyi yönetmeye beraber talip olduğu siyasi yapılar. Bunlar 6'lı masada beraber değil miydi? Gerekirse 16'lı masa da kurarız demediler mi? Ne oldu bunlara? Birkaç gün öncesine kadar işbirliği görüşmeleri yaptığı partileri daha içtikleri çayın dumanı kalkmadan ihanetle suçlamak tam bir siyasi basiretsizlik örneğidir. 

'HER PARTİNİN KENDİ ADAYIYLA SEÇİME GİRMESİ TABİİDİR'

Ortak adayla seçime gitmek nasıl demokratik bir yöntemse her partinin kendi adayını çıkarması da gayet tabiidir. Biz de Cumhur İttifakı bünyesinde diğer siyasi partilerle ortak belediye başkan adayı belirleme noktasından görüşmeler yürüttük. Anlaştığımız illerde beraber yol yürüyor, anlaşamadıklarımızla demokratik bir yarış içine giriyoruz.

Ama hiçbir şekilde kimseyi ihanetle, gafletle, oyun bozanlıkla şuursuzlukla suçlamıyoruz. Çünkü seçime nasıl girilirse girilsin hükmü millet verecek. 

Milletin iradesine şimdiden ipotek koymak demokrasinin değil ancak dikta hevesinin bir tezahürüdür. Nasıl bir Türkiye ve nasıl bir demokrasi hayal ettiklerini de gösteriyor. Bunlar hala açık oy gizli sayımla milletin iradesinin gasp edildiği tek parti döneminin özlemini duyuyor. 

'TRAFİĞİ SORUN OLMAKTAN ÇIKARACAĞIZ'

İstanbul'un kronikleşen sorunlarına dair kapsamlı ve pratik çözüm önerilerimizi Murat Kurum kardeşimizle kısa süre önce İstanbul halkıyla paylaştık. Sistem İstanbul adını taşıyan proje paketimizle İstanbul'u yeniden hak ettiği hizmetlere kavuşturacağız.

İstanbullu kardeşlerimizin hayatının önemli kısmı trafikte geçiyor. İstanbul'da her kişi yılda 288 saatini trafikte kaybediyor. Trafik yoğunluğu yüzde 64'e yükseldi. Marmaray, Avrasya Tüneli, Kuzey Marmara Otoyolu'nu yapmasaydık emin olun İstanbul trafiği çok daha içinden çıkılmaz bir hal alırdı. Murat kardeşimizle birlikte hedefimiz ortalama yolculuk süresini 64 dakikadan 39 dakikaya düşürerek trafiği bir sorun olmaktan çıkarmak.

Raylı sistemde 2029 yılına kadar 650 km uzunluğa yükseltmeyi planlıyoruz. Yol, köprü viyadük ve tünel yaparak trafik sorunu azaltabiliriz ama kökten çözemeyiz. Kalıcı çözümün anahtarı karayolu raylı sistem ve deniz ulaşımını eş zamanlı olarak geliştirmektir. Beylikdüzü'nden metroya binen bir kişinin denizin altından geçerek Söğütlüçeşme'ye varmasını temin edeceğiz. Bunu biz yaparız. Şu andaki İBB acaba ne yaptı?

İstanbul'un iki yakasına iki büyük tünel inşa ederek trafiği rahatlatacağız. 

1 Nisan'dan itibaren 'nerede kalmıştık' diyerek çalışmayı sürdüreceğiz. İstanbul'a sadece kaybolan yıllarını geri vermekle kalmayacağız hakiki manada bir dünya yıldızı haline getireceğiz."

(HABER MERKEZİ)