Daralan pazarda büyüyen 10 marka
Eylül’de otomobil satışları geçen yıla göre yüzde 14 azalırken, dokuz aylık süreçte yerinde saydı. En bilinen markalar kayıp yaşarken, bu ortamda kârlı çıkanlar da vardı. Özellikle zirve şaşırtıcı.
DUVAR- Türkiye ekonomisinin gidişatı, otomobil satışlarının seyrinden rahatlıkla okunabilir. Krediye erişimdeki zorluk, yüklenen vergiler, soğutulmaya çalışılan iç piyasa derken; bu yılın dokuz aylık döneminde otomobil ve hafif ticari araç pazarı yüzde 1,2 azaldı. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği'nin (ODMD) verilerine göre, otomobil satışları dokuz aylık dönemde yüzde 0,9 oranında artsa da Eylül ayında sert şekilde frene basarak yüzde 14,6 düştü. Yıl toplamında 673 binden biraz fazla sıfır otomobil satıldı. Düşüş ülkemizde en çok tercih edilen markalara yansırken, bu ortamda satışlarını artırmayı başaranlar da oldu.