Dışişleri Bakanlığı'ndan görme engelliler için mobil uygulama geliyor

Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, "Dışişlerinde engelli kotası üstünde personel istihdam ediliyor" dedi.

Abone ol

DUVAR - Dışişleri Bakanı Hakan Fidan, engelliler için bakanlık bünyesinde yapılan çalışmaları açıkladı. Engelli bireylerin Bakanlığın internet sitesi ve e-devlet uygulamalarına erişimine imkan sağlayacak teknik düzenlemeler, 2024 yılı içerisinde tamamlanacak.

DEM Parti Van Milletvekili Mahmut Dindar, Dışişleri Bakanlığının hizmet ve binalarının engelliler için erişilebilirliğine ve istihdam edilen engelli personele ilişkin Dışişleri Bakanı Hakan Fidan’ın yanıtlaması istemiyle Meclis Başkanlığına yazılı soru önergesi verdi. Önergeye yanıt veren Bakan Fidan, Dışişleri Bakanlığı'nın yurt içinde hizmet verdiği binaların her birinde iç ve dış mekanda engellilerin sorunsuz erişiminin sağlandığını, vatandaşa hizmet veren yurt dışındaki temsilciliklerin yerleşik oldukları mevcut binalarda da engellilerin kolay erişimi için gerekli düzenlemelerin yapıldığını kaydetti.

Yeni inşa edilen temsilcilik binalarında da engelsiz dolaşımın sorunsuz olarak tesis edildiğini belirten Fidan internet sitesi ve e-devlet uygulamaları kapsamında yapılan çalışmaları da şöyle anlattı:

“Engelli bireylerin Bakanlığımızın internet sitesi ve e-devlet uygulamalarına erişimine imkan sağlayacak teknik düzenlemeler kapsamında, internet sitemizin mobil uygulamasının görme engelli bireyler tarafından kullanılmakta olan Bas-Konuş (Tap-Talk) uygulamasına uyumlu hale getirilmesine yönelik çalışmalarımız devam etmektedir. 2024 yılı içerisinde bu yöndeki çalışmaların tamamlanması planlanmaktadır. Ayrıca, 'konsolosluk.gov.tr' sayfası ve dış temsilciliklerimizin internet sitelerinin WCAG 2.0 (Web Content Accessibility Guideliness - Web İçeriği Erişilebilirlik Kılavuzu) standartlarına uygun hale getirilmesi için de teknik çalışmalarımız sürmektedir. 2024 yılının ilk çeyreğinde söz konusu çalışmaların sonuçlandırılması öngörülmektedir.”

ENGELLİ KOTASI ÜSTÜNDE İSTİHDAM

Hakan Fidan Dışişleri Bakanlığında yasal istihdam kotası olan yüzde 3 oranı üzerinde engelli personel istihdam edildiğini belirterek, "Bu personel. Bakanlığımızın hizmet ihtiyaçları kapsamında nitelikleri dikkate alınarak çeşitli kadrolarda görev yapmaktadır. Bakanlığımızda konsolosluk hizmetleri hakkında bilgi alınabilmesini teminen 7/24 görev yapan Konsolosluk Çağrı Merkezi'nde (KÇM) işitme engelli vatandaşlarımızın somlarının görüntülü olarak yanıtlanabilmesini teminen işaret dili bilen iki personel de hizmet vermektedir" dedi.