Diyarbakır Eğitim Sen’den ‘Türkçe’ tepkisi: Asimilasyon derinleşecek
Eğitim Sen Diyarbakır Şubesi Eş Başkanı Zülküf Güneş, “Bu sistem, anadili Türkçe olmayan çocuklarımızın başarı ve eğitim süreçleri olumsuz etkileyeceği gibi asimilasyonu da derinleştirecektir” dedi.
DİYARBAKIR - Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin'in ilk detaylarını verdiği sınıfta kalma yönetmeliği, 14 Ekim 2023 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yayımlanan yeni yönetmeliğe göre Türkçe dersi, sınıf geçmede önemli bir rol oynayacak. Yıllık sınav ortalamasında Türkçe dersinden 70 ve altında kalan öğrenciler, diğer derslerinde başarılı olsa bile başarısız kabul edilecek. Öte yandan Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği'ne yansıyan karara göre diğer dersler için 45 olarak kabul edilen ders geçme notu ise 50’ye yükseltildi.
Bu kararı akademisyenler, uzmanlar, sahadaki öğretmenler ve diğer paydaşlarla işbirliği yaparak hayata geçirdiklerini bildiren Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Temel Eğitim Genel Müdürü Prof. Dr. Zarife Seçer, öğrencilerin son 5 yıla ilişkin Türkçe dersindeki verilerini gözettiklerini, alınan bu önlemlerin bir ihtiyaç olduğunu söyledi: “Türkçe için arzuladığımız başarı seviyesi, rastgele aldığımız bir karar değil. Türkçe dersleri bundan sonra üzerinde en çok durduğumuz konuların başında gelecek.”
‘BU SİSTEM ASİMİLASYONU DERİNLEŞTİRECEKTİR’
Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğini değerlendiren Eğitim Sen Diyarbakır Şubesi Eş Başkanı Zülküf Güneş, bu kararın, anadili Türkçe olmayan milyonlarca öğrenciyi dezavantajlı bir duruma düşüreceğini söyledi. Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in göreve geldiği günden itibaren her hafta yeni bir suni gündemle karşılaştıklarını belirten Güneş, “Seçmeli ders uygulaması, hediye önlük, geçme notu ve teneffüs süreleri gibi suni gündemlerle eğitim emekçilerinin pandemi ve depremle katmerleşen onca sorununu perdelemek istiyorlar” dedi.
Türkçe dersinden geçemeyen öğrencilerin başarısız sayılmasını ‘kaygı verici’ olarak değerlendiren Güneş, “Ülke genelinde olduğu gibi bölgemizde de anadili Türkçe olmayan milyonlarca öğrenci bu durumdan dolayı dezavantajlı bir duruma düşecektir. Bu sistem, anadili Türkçe olmayan çocuklarımızın başarı ve eğitim süreçleri olumsuz etkileyeceği gibi asimilasyonu da derinleştirecektir” diye konuştu.
‘AKADEMİK FAYDA GETİRMEZ’
Ülke genelinde yapılan araştırmalarda, okuduğunu anlama istatistiklerinin düşük olduğuna vurgu yapan Güneş, böyle bir ortamda bu uygulamanın akademik anlamda bir fayda getirmeyeceğini söyledi. Bakanlığa çağrıda bulunan Güneş, “Yapılacak bir düzenleme konusunda eğitimin tarafsız tüm paydaşlarının da fikirlerini almalarını öneriyoruz. Çünkü son birkaç aydır yapılan her bir düzenleme, beraberinde birçok kriz doğurmuştur” ifadelerini kullandı.