E-ticarete 226 milyar lira harcandı

Korona virüsü salgını nedeniyle e-ticaret hacmi geçen yıl yüzde 66 arttı. Harcanan para ise 226 milyar lirayı geçti.

Abone ol

DUVAR - Türkiye'de 256 bin 861 işletme e-ticaret faaliyetinde bulunuyor. Pandemi döneminde talep patlaması yaşanan e-ticaret hacmi ise 2019 yılına göre 2020'de yüzde 66 artış göstererek 136 milyar liradan, 226,2 milyar liralık bir pazar hacmine ulaştı.

Türkiye'nin e-ticaret verilerini açıklayan Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan "e-ticaret yapan firma sayısı 2019'da 68 bin 457 iken bu sayı 2020'de 256 bin 861'e yükseldi. 2020'de e-ticaretin 138,4 milyar lirası kartlı ödemeler, 80,4 milyar lirası havale/EFT ödemeleri, 7,4 milyar lirası kapıda ödemelerden oluştu."

EN ÇOK FAYDA SAĞLAYAN SEKTÖRLER

2020'de e-ticarette en fazla artış gösteren sektörleri açıklayan Pekcan, şöyle devam etti:

"Yüzde 129 artışla beyaz eşya, yüzde 38 artışla giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 56 artışla elektronik, yüzde 61 artışla yemek, yüzde 105 artışla ev, bahçe, mobilya ve dekorasyon sektörü, yüzde 200’ün üzerinde artışla gıda-süpermarket, yüzde 43 artışla eğitim ve danışmanlık, yüzde 100 artışla çiçekçilik ve yüzde 189 artışla metalürji ve kimya sektörü olarak ön plana çıktı." (ANKARA-AA)