Elektrikli otobüs dönemi başlıyor
Eskişehir’deki küçük hamlenin ardından İzmir’de ESHOT ilk elektrikli otobüs filosunu kuruyor. 20 otobüsten oluşacak ilk filonun ihalesi tamamlandı.
DUVAR - Yenilenebilir enerjiye yatırımlar Türkiye'de de hız kazanıyor. Özellikle elektrikli araçlar konusunda yerel yönetimlerde önemli çalışmalar yürütülüyor. Türkiye'de ilk kez, Eskişehir Tepebaşı belediyesinin kullandığı elektrikli otobüsler Akıllı Şehir Projesi kapsamında Avrupa Komisyonundan aldığı 5 milyon hibe ile alınmıştı ve 4 adetle sınırlı kalmıştı. Toplu taşımada elektrikli otobüse geçme kararı alan ikinci şehir ise İzmir oldu.
ESHOT Genel Müdürlüğü, İzmir'de 20 adet elektrikli otobüs ile Türkiye'nin ilk elektrikli otobüs filosunu kurmaya hazırlanıyor. 7 ay içerisinde hizmete girecek olan otobüslerin tasarımında İzmir'e özgü motifler kullanılacak.
eshot.gov.tr sitesinden yapılan açıklamaya göre, İzmir Büyükşehir Belediyesi ilk etapta 20 adet otobüsle başlayacağı filoyu 400 otobüse kadar çıkarmayı hedefliyor.
29 oturan, 40 ayakta ve 2 tekerlekli sandalyeli yolcu kapasitesine sahip olacak elektrikli otobüslerin dış tasarımında da İzmir'e özgü motifler ve renkler kullanılacak.
Yerli bir firma olan TCV Otomotiv Makine San. ve Tic. A.Ş'nin yapacağı otobüsler hızlı şarj özelliğine sahip. Hızlı şarj özelliği ile 2,5 saatte şarj edilebilen, normal şartlarda ise 4 saatte şarj olan otobüsler günde yaklaşık 400 km yol yapabiliyor. Klimaların günde 13 saate kadar çalıştığı günlerde ise bu mesafe 250 km'ye düşüyor. Ayrıca elektrikli otobüsler ile hem hava kirliliği hem de yüzde 80 oranında enerji tasarrufu sağlanabilecek.ESHOT'un yeni otobüsleri, klimanın kapalı olduğu durumda kilometre başına 19,56 kuruş, açık olduğu durumda ise 30 kuruş maliyetle yol alabilecek.