Er Yatırım'dan pahalılık eleştirisi

Er Yatırım Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, turizm sektöründeki gelişmeleri değerlendirdi. Yüksek maliyetlerin zorlayıcı olduğunu kaydeden Çelikkanat otellere yönelik ‘pahalılık’ eleştirisinde bulundu.

Abone ol

DUVAR - Er Yatırım Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat Bloomberg HT’de Üst Düzey programına konuk oldu. Turizm sektörünü değerlendiren Çelikkanat, yükselen maliyetlerden dolayı umduklarını bulamadıklarını belirterek “2023 yılı bizi biraz hayal kırıklığına uğrattı. Fakat cirolarla kârlılıkların birbirleriyle paralel gittiği bir dönem yaşadık. Enflasyonla kurun biraz daha sabit gitmesi ve talebin de maliyet artışlarıyla birlikte yavaşlaması, 2024'ün başından itibaren bütçelerimizde belli oranda sapmaya sebep olmaya başladı.

Tabi ki Türkiye'nin ana gelir kalemi seyahati özellikle Akdeniz kıyısı ve Akdeniz çanağındaki otelcilik ve turizm anlayışı olduğu için gelirlerin büyük bir kısmını 2024 yazında toplayacağımızı umut ettik. 2024'ün 1. ve 2. çeyreğinde turizm hareketleri biraz daha şehiriçi aktivitelerdi ve kültür turizminde, yükselen sağlık turizminde çok ciddi gelir ve ciro yaratmaya başlamıştı. Özellikle acentaların ve tur operatörlerinin yaz sezonu için önden yaptığı anlaşmalarla 2024 yazı için aslında ciddi umutlar vardı. Nitekim hedeflerimiz de 50 milyar dolar gibi bir turizm gelirinden 60 milyar dolar bir turizm hedefine yönelmişti. Ancak tabi evdeki hesap çarşıya uymadı. Özellikle yükselen maliyetlerdeki sıkıntılardan dolayı umulduğu gibi bir Haziran-Temmuz periyodu yaşayamadık. Bunu da zaten açıklanan son verilerde de görüyoruz. Aslında yaz turizminin Ağustos ayı itibariyle daha yeni yeni toparlandığını görüyoruz, Eylül-Ekim de sezonluk kaymanın bir sebebi olarak yaz sezonun bir parçası oldu. Olimpiyatlar vardı, Avrupa Şampiyonası vardı, o yüzden yerli turistin tatili ve harcama alışkanlığı biraz daha Eylül-Ekim'e kaydı diyebiliriz.” değerlendirmesini yaptı.

Şehiriçi turizmde ise iyi bir sezon kaydettiklerini belirten Çelikkanat “Eğer doğru bir yatırım modeli ve finansman maliyetiyle kendi ana giderleri içerisinde bir planlama yaptıysa şehiriçi otelciliği her zaman biraz daha tatil otelciliğinden farklı dinamiklerle para kazandıran bir yapıda. Hatta otelcilik gelirlerin değil giderlerin doğru kontrol edilerek para kazanılan bir sektördür. Şehiriçi otelciliğinde iyi bir sezon geçirdik” ifadesini kullandı.

(ALINTI)