Facebook, TikTok'a karşı karalama kampanyası için lobi şirketi kiralamış

Amerikan Washington Post gazetesi, Facebook'un, TikTok'un “çocuklar için tehlikeli” olduğu imajı yaratması için bir lobi şirketi ile çalıştığını söyledi.

Abone ol

DUVAR - Amerikan Washington Post gazetesi ortaya çarpıcı bir iddia atarak, Facebook'un TikTok'a karşı bir karalama kampanyası yürüttüğünü söyledi.

Gazetenin haberine göre, ülke genelindeki yerel medya kuruluşlarına yazılar ve mektuplar gönderilip, TikTok'un Amerikan çocukları için bir “tehdit teşkil ettiği” şeklinde içerik üretmeleri isteniyor.

Facebook'un çatı firması Meta, bu kampanyayı, Cumhuriyetçilere yakın “Targeted Victory” isimli bir danışmanlık firması aracılığıyla yapıyor. 

'TİKTOK GERÇEK BİR TEHDİT'

Targeted Victory direktörlerinden birinin, “Dış ülkelere ait aplikasyonlardan gençlerin veri paylaşmada en çok kullandıkları bir aplikasyon olarak TikTok, gerçek bir tehdit," şeklinde Şubatta bir e-mail yazdığı belirtildi.

Başka bir Targeted Victory direktörünün, “Hayalimizdeki haberler şöyle başlıklar içerirdi: 'Danstan tehlikeye: TikTok çocuklar için nasıl en tehlikeli sosyal medya alanlarından birine dönüştü?'” şeklinde bir e-mail gönderdiği belirtiliyor.

Targeted Victory, The Washington Post gazetesinin konu ile ilgili sorularını cevaplayı reddederek, Facebook için yıllardır çalıştıklarını ve yaptıkları işlerden “gurur duyduklarını” söyledi.

Facebook sözcüsü Andy Stone, yürüttükleri kampanyayı savunarak, “TikTok dahil tüm sosyal medya platformlarının, gelişen başarıları ile uyumlu olacak şekilde bir incelemeye tabii tutulması gerektiğini düşünüyoruz” şeklinde konuştu. (DIŞ HABERLER)