Guillermo del Toro’dan Scorsese'nin 'sinemaya inanmadığını' söyleyen eleştirmene tepki: Acımasız ve kötü niyetli...
Guillermo del Toro, Scorsese'nin 'sinemaya inanmadığını' yazan ve yönetmeni eleştiren yazıya tepki gösterdi: Bu makale (siteye) tıklanma getirecektir ancak ne uğruna?
DUVAR - Oscar ödüllü "Pan’ın Labirenti" (El laberinto del fauno) ve "Suyun Sesi" (The Shape of Water) filmlerinin yönetmeni Guillermo del Toro, Martin Scorsese’ye yöneltilen bir eleştiri yazısına tepki gösterdi. Sosyal medya hesabından bir paylaşım yapan Del Toro, eleştiri yazısını düşmanca ve kötü niyetli bulduğunu söyledi.
Kayıp Rıhtım'ın aktardığı habere göre, Del Toro, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda, "Burada tartışma konusu olabilecek şeyleri çok nadiren paylaşırım. Ancak (bu yazı) yanlış anlaşılmalarla, doğru düzgün belirtilmeyen fikirlerle ve temellendirilmeyen ve düpedüz saldırgan olmak için konulmuş düşmanca sıfatlarla o kadar dolu ki. Yazı acımasız ve kötü niyetli. Bu makale (siteye) tıklanma getirecektir ancak ne uğruna?" ifadelerini kullandı.
'SCORSESE'NİN SİNEMA DÜNYASINDA SARSILMAZ BİR YERİ VAR'
Del Toro paylaşımlarına şöyle devam etti:
"Eğer Tanrı bana, ‘Senin ömründen alıp Scorsese’ye vereceğiz,’ deseydi bunu kabul ederdim. O sinemayı anlıyor, koruyor, kendisinden bir parça olarak görüyor. O her zaman sinema sanatı ve endüstrisi için mücadele etti. Birileri tarafından kontrol edilmedi ve bu yüzden sinema dünyasında sarsılmaz bir yeri var… Eğer, ‘Hiçbir stüdyo ona hayır diyemiyor,’ diye bir şey yazılıyorsa, (o kişinin) film okuma, sinema tarihi ve araştırma derslerine ihtiyacı vardır.
Bu makale Picasso’yu, ‘Perspektifi doğru değil’ ya da Gaugin’i ‘cırtlak’ diye eleştirmekle aynı. Eğer söylemek istediğin bir şey varsa sesli bir şekilde, eleştirdiğin işi karşına alarak ve durduğun yeri netleştirerek, yaparsın. Öylesine bir fikir belirterek ve sıfatlar ‘sallayarak’ yapmazsın. Zamanımızın en başarılı ve bilge isimlerinden birine yöneltilmiş böyle yazıları okuduğumda toplumun yaklaşan yıkımı karşısında titriyorum ve merak ediyorum: 'Ne için?' … ve kendimi büyük bir kaybın içinde buluyorum.”
'SCORSESE SİNEMAYA GERÇEKTEN İNANMIYOR' TEPKİSİ
The Critic dergisinde çıkan “Martin Scorsese: rinse and repeat self-indulgence” isimli yazının yazarı Sean Egan, Scorsese’nin genel olarak yönetmenliğinin ve filmlerinin “tekrar eden, momentumu ya da alt metni olamayan, gözde çok büyütülen eserler” olduğunu yazdı. Scorsese'nin "Goodfellas" ve önceki yapımlarına dair görüşlerini yazan Egan, daha sonrasında yönetmenin aynı temaları basit bir şekilde işlediğini ancak yapımcıların ona “hayır” demekten korktuğu için filmlerini çekebildiğini söyledi.
Egan'ın yazısında yer alan bazı ifadeler şöyle:
“Scorsese Mafya Yapımı Yönetmeni koltuğuna tembel bir şekilde oturdu. Aslında bu takibe değer bir uğraşı olabilirdi, fakat Goodfellas filmi ile türe ait verilebilecek her şeyi o kadar kusursuz verdi ki bundan sonraki uğraşların hepsi boştu."
"'Casino' (1995) ve 'The Irishman' (2019) aynı ortamı, parçaları ve ahlaki dersleri anlatıyordu. Bu anlamda Scorsese sadece aynı eşyaları buradan oraya taşıyor. Ayrıca yönetmenin tembelliği aynı aktörleri yeniden oynatmasıyla daha da artıyor. Bu da garip bir deja vu hissi yaşatıyor."
“Şunu söyleyeyim, Scorsese sinemaya gerçekten inanmıyor.”