Halkbank 4.6 milyon 'ucuz dolar' satmış
Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, 3.72 TL'den 1763 müşterinin 4.6 milyon dolarlık alım yaptığını açıkladı. İşlemlerin iptal edildiğini, hesapların normal haline döndüğünü belirtti
DUVAR - Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, bankanın online işlemleri üzerinden piyasa fiyatının altında döviz satışının yarım saat sürdüğünü açıkladı. Arslan, 'hatalı' işlemler yapan yada ucuz döviz kurundan alım yapan veya satan müşterilerin hesaplarına bloke konulduğunu ve hesapların 'normale' döndüğünü söyledi..
Halkbank'ın internet sitesinden cuma gecesi 6.5 lira yerine 3.72 TL'den, euro ise 7.60 yerine 4.32 TL'den satıldı. Konunun kamuoyuna yansıması üzerine Halkbank'tan 'sistem hatası' açıklaması geldi. Ancak söz konusu açıklamada kaç kişinin ne kadar döviz aldığının belirtilmediği eleştirileri üzerine Halkbank Genel Müdürü Arslan, bu sabah NTV'de soruları yanıtlayarak, rakamlar verdi. Arslan, "1763 müşteri 4,3 milyon dolarlık işlem gerçekleştirdi" dedi.
Arslan'ın açıklamaları özetle şöyle:
HESAPLAR ESKİ HALİNE DÖNDÜ: 10-15 dakikada fark edildi, yarım saat sürdü. 1763 müşteri 4,6 milyon dolarlık işlem gerçekleştirdi. İşlemler iptal edildi, Müşteri hesapları eski haline döndü.
Bankacılık 7/24 yapılabilen bir hizmet sektörü. Bizde bir çok bireysel ve kurumsal müşterimiz var. Piyasalar kapandığı zamanda müşterilerimizin ineternet bankacılığında döviz alım ve satım işlemleri yapan bankalardan bir tanesiyiz. Döviz kotasyonlarını hemen hemen bütün bankalar Bloomberg, Reuters'tan alır. Bizde Bloomberg’ten sağlamaktayız. Piyasalar kapandıktan sonrada biz Bloomberg verileriyle devam ediyoruz. Söz konusu dolar ise alış ve satış kurunu alırız birde iki para birimi arasındaki faiz farkları vardır. Kur bilgisi hatalı girilmiş değildir ama ülkeler arası faiz makasının bir düzeltme faktörü olarak kura olan etkisinden kaynaklanan bir yanlış giriş vardır. İlk defa böyel bir hata ile karşılaştık.
BLOKE KONULDU: Hatalı işlemler yapan yada ucuz döviz kurundan alım yapan veya satan müşterimizin hesaplarına bloke konulmuş oldu. Burada oluşan sistemde hatadan oluşan bir kurdur. Burada sebepsiz zenginleşme teşkil eden bir durumdur. Dolayısıyla müşterilerin hesaplarına bloke konuldu ve özel bir yazılımla bu işlemleri eski haline getirdik.
DİĞER BANKALARDA YAŞANMADI: Hem servis sağlayıcısı kurumla (Bloomberg) ilgili bir inceleme talep edeceğiz hem de kendi süreçlerimizle ilgili bir zafiyet olması durumunda gerekli tedbirleri alacağız. İnceleme başlattık. Diğer bankalarda bize benzer bir durum yaşanmadığı bilgisindeyim.
BANKA ZARAR GÖRMEDİ: Bizim yaşadığımız hadise teknoloji kaynaklı öngörülemeyen bir hadisedir. Burada durum döviz ve kur konusu olunca kamuoyu ve medyada oldukça yer aldı. Çok sınırlı işlem yapılmıştır ve hepsi düzelmiştir. Müşterilerimiz haksız kazanç sağlamadı, banka zarar görmedi. Bankanın ve mevduat sahiplerinin zararı olmadı.
(HABER MERKEZİ)