Hayat yoksula pahalı, zengine değil

Türkiye’nin ne kadarını zengin kesim oluşturuyordur? Basit bir hesap; sıfır otomobil alabilenlerin yüzde 8,3’ünün tercihi lüks sınıftan yana. Alt gelirli boğulurken, lüksün sayısı hiç azalmıyor.

DUVAR - Fiyatlarının daha uygun olması sayesinde senelerce Türkiye’nin araç tercihlerinde hafif ticariler öne çıkardı. Ama artık bu trend bitti.

Yılın ilk yarısında hafif ticari araç pazarı yüzde 8,7 daralırken, otomobil satışları halen bir yatırım aracı olarak görüldüğünden yüzde 7,3 arttı. Toplam pazarın büyümesi ise yüzde 3,7 ile sınırlı kaldı. Diğer yandan lüks sınıftaki araçlarda hiç azalma olmadı. Altı aylık periyotta 38.376 adet satışla lüks segment otomobil satışları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,8 artış bile yaşadı.

Peki hangi kriterle lüks tanımlaması yapılıyor? Ben hizayı 5 milyon TL’den çektim. Türkiye’de 49 farklı marka otomobil satılıyor. Fiyat kriteriyle bakılınca lüks sınıfa 14 marka giriyor. Bunları da ikiye ayırmak gerekli. Mercedes-Benz, BMW, Audi, Volvo ve Lexus’un 5 milyon TL’nin altında da araçları var. Audi A3, Mercedes A ve B serileri, BMW 1 ve 2 serileri gibi. Ama diğerlerinin yanından bile geçmek biraz cesaret ister.

Haberin Devamı
Akaryakıt fiyatları güncellendi: 29 Temmuz benzin, mazot fiyatları 'En çok beğenilen' 5 büyükşehir belediye başkanı: Listede 1 AK Partili Son anket: AK Parti ve MHP'ye kendi seçmeninden kötü haber Ekonomistler açıkladı: Dolar yıl sonu kaç TL olacak? EYT'den yararlanamayanlar dikkat: İşte erken emeklilik formülü Son anket: AK Parti 7 puan kaybetti