Gebze'deki Honda fabrikası HABAŞ'ın oluyor

Türkiye'de üretime son verme kararı alan Honda, Gebze'deki üretim tesislerini HABAŞ Topluluğuna devretmek üzere anlaşmaya vardıklarını açıkladı.

Abone ol

DUVAR - Türkiye'deki üretimini sonlandıracağını açıklayan otomotiv devi Honda, Gebze'deki Gebze'deki üretim tesislerinin devri konusunda LPG sektörünün tanınmış grubu HABAŞ Topluluğu ile anlaşmaya varıldığını duyurdu.

Honda Türkiye tarafından yapılan açıklamada şöyle denildi:

"Honda Türkiye A.Ş. Gebze’deki üretim tesislerini HABAŞ Topluluğuna devretmek üzere anlaşmaya varmıştır. Taraflar arasında varılan anlaşma neticesinde söz konusu taşınmazın teslim tarihi Eylül 2021’den sonra gerçekleştirilecektir. 1992 yılından beri Türkiye’de faaliyet gösteren Honda, bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da müşterilerine pazarlama, satış ve satış sonrası operasyonları ile hizmet sunmaya devam edecektir. Faaliyetlerine İstanbul’daki Genel Müdürlüğünde devam edecek olan Honda Türkiye A.Ş., etkin bayi ağı ile ülkemiz için değer yaratmayı sürdürecektir."

KAPANMAMIN İKİ SEBEBİ

Japon markası Honda’nın, 1996 yılında temelini attığı 1997 yılı sonunda ise üretime başladığı Gebze Şekerpınar’daki fabrikasını Eylül 2021’de kapatacağı açıklamıştı. Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Bülent Kılıçer, fabrikanın kapanmasının 2 önemli sebebi olduğunu söylemişti. Kılıçer şöyle konuşmuştu:

“İlki ve en önemlisi global düzeyde üretimdeki optimizasyonu yakalamaktı. Türkiye fabrikamızın kapasitesi 50 bin adet olmasına rağmen gelin görün ki son 5-6 yıldır maalesef kapasitenin yüzde 30-35 altında üretmek zorunda kaldık. Bunun sebebi kesinlikle iç pazar değil ihracatla ilgili bir konuydu. Ayrıca bu optimizasyon sadece Türkiye ile ilgili de değil. İngiltere, Endonezya ve Tayland fabrikalarında da revizyonlar yapıldı. İkincisi ise üretim etkinliğini artırmaktı. Yani Civic Sedan özelindeki bakarsak, bu modelin Japonya’da devreye girmesiyle toplam üretim maliyeti düşecek, bu da daha rekabetçi olmasını sağlayacak. Bizim de faydamıza olacak. Yani Civic Sedan’ın Japonya’da üretilmesi Türkiye’de üretilmesinden daha avantajlı olacak diyebiliriz. Üretim maliyetlerini düşürme hedefi Japonya ile olan yüzde 10’luk gümrük vergisinin bile üzerinde bir avantaj yaratacak.” (HABER MERKEZİ)