İmamoğlu'ndan yurt tepkisi: Bu eşkıyalık duruşu
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının test sürüşüne katıldı. Günde 1 milyon yolcu taşıması beklenen hat 19 Mayıs'ta hizmete başlayacak. İmamoğlu, TÜRGEV'den geri alınan İBB binasının meclis kararıyla Beyoğlu Belediyesi'ne devredilmesi kararına da "Bu eşkıyalık duruşudur" dedi.
DUVAR - İstanbul'un en yoğun ulaşım hatlarından Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı için tarih kesinleşti. Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattının test sürüşüne katılan İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, hattın 19 Mayıs'ta ulaşıma açılacağını duyurdu.
İmamoğlu, söz konusu metro hattında günde 1 milyon yolcu taşınacağını söyledi. Mecidiyeköy - Mahmutbey arası mesafenin 35 dakikaya ineceğini açıklayan İmamoğlu şöyle konuştu:
"Çok yüksek taşıma kapasiteli bir hat bu. Daha sonrasında Mahmutbey-Esenyurt hattı devreye girdiğinde burası 8’li araç çalışmasına uygun hale gelecek. Sadece burası bir Mecidiyeköy-Mahmutbey hattı değil az önce dediğim gibi Kabataş’ı, Beşiktaş’ı içine katan ve devamında da Esenyurt’a kadar devam eden vagonları içinde bulunduracak bir hat olacak. Kaldı ki buradaki gördüğünüz, az önce bitirilen kontrol odamızdaki sistem bütün bu sistemi içine alan ve zaman içinde de bittikçe o sistemleri yönetebilecek kapasiteye ve potansiyele sahip bir projeye dönüşecek."
YURT AÇIKLAMASI: EŞKIYA DURUŞU
İBB'nin Beyoğlu Örnektepe'deki binasının, İBB Meclisi'nde oy çokluğuyla ilçe belediyesine tahsis edilmesi üzerine konuşan İmamoğlu, kararı 'eşkıyalık' olarak yorumladı. Bina, İBB'nin protokolleri iptal etmesiyle TÜRGEV'den geri alınmıştı. İmamoğlu, Meclis'ten çıkan karara ilişkin şöyle konuştu:
"Bu resmen, meclisteki çoğunluk üzerinden eşkıya anlayışı. Kamu vicdanı değil, eşkıya anlayışı, eşkıya duruşu. Eşkıyanın ne anlama geldiğini biliyorsunuz; malını gasp etmek. Örnektepe'de, İBB olarak yurt yapıyoruz, ki hazırlığımızı yapıyoruz. Bir kreş yapacağız, parkla bağlantısını yapacağız, sosyal tesislerimiz olacak artı o yurdumuzu İBB olarak hizmete açacağız. Bizden daha güvenilir, bizden daha iyi süreci yönetecek bir başka kurum yok. A, B, C, D vakıfları benim umurumda değil. Biz, İBB olarak, 2 bin-3 bin yatak kapasiteli yurtlarla çocuklarımıza, gençlerimize çağdaş öğrenci yurtları ile hizmet vereceğiz. Şimdi eşkıyalık yaparak, kendince Meclis’te karar alarak ne yapıyorlar? Süreci bypass edecekler. Neymiş efendim? Bu projeyi, Meclis üzerinden X belediyeye tahsis edecekler, o belediye üzerinden de istedikleri gibi hareket edecekler. Hani kusura bakmasınlar ama ‘pışık’ derler ya çocuklar gözleri ile yaptıkları oyunda; aynı öyle der 16 milyon insan da."
'KARARI VETO EDECEĞİZ'
"Biz 16 milyonun isteklerini yerine getiriyoruz" diyen İmamoğlu, kararı veto edeceklerini de belirtti. Kararın yok hükmünde olduğunu söyleyen İmamoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Böyle bir şey yok. İstanbul halkının malını, ‘Öyle istiyoruz’ diye gasp edemezler. ‘Siyasi bir takım iradeler bir avuç insan istiyor’ diye gasp edemezler. Bunun anlamı şu; örnek verelim: Kafalarına esti, ‘Meclis’te karar alalım Saraçhane binasını da alıyoruz, veriyoruz Fatih Belediyesi’ne’ demek anlamına gelir. Böyle bir yetki yok. ‘Kanunen hakkımızı kullandık…’ Kanunen hakkınız da bu değil. Bunu biz yürürlüğe koymayacağız. İBB olarak vakfımız var, kendi yönetimimiz var. Biz, orada yurt ve kreş hizmetlerine başlayacağız. Halkımızla buluşturacağız. Alınan karar, ‘yok’ hükmündedir. Hem hukuki süreci yöneteceğiz hem fiili süreçte gideceğiz paşa paşa halkımızla orayı buluşturacağız. A vakfı, B vakfı işine baksın. Kendi işlerini yürütsünler. Hukuki süreçleri yöneteceğiz. Zabıtalarımızla gideceğiz, temizleyeceğiz, içine insanlarımız girecek. Birçok kamu alanında yapılmak istenen bu müdahaleleri geri püskürteceğiz. Çünkü onlar, bir avuç insanın isteklerini yerine getiriyor; biz, 16 milyon insanın isteklerini yerine getiriyoruz."
'KANAL İSTANBUL'UN İSKİ'YE MALİYETİ 20 MİLYAR LİRA'
İmamoğlu, Kanal İstanbul'un metro projelerine engel olup olmadığı sorusuna "Elbette engel oluyor" dedi ve projenin sadece İSKİ'ye 20 milyar lira maliyet çıkardığını söyledi. İmamoğlu şunları kaydetti:
"Kanal İstanbul, elbette engel oluyor. Yapılmış projelere dönük de çok değişiklik öngörüyor. Kanal İstanbul, sadece İSKİ’nin var olan işlerinin değişimiyle, yaklaşık 20 milyar liralık bir maliyete sahip. Yani; İSKİ’nin hatları, kanalları, arıtma tesisleri, bunların kaydırılması, aktarılması dahi, 20 milyar lira. 20 milyar lira ne demek biliyor musunuz? Şu anda, duran metro hatlarımızın hepsini yapmak demek. Sadece İSKİ’ye külfeti. Çok net söylüyorum: Kanal İstanbul, İstanbullunun zihninde de ‘yok’ hükmündedir; cebimizdeki paraya göre de ‘yok’ hükmündedir, Türkiye’nin kuruşu, parası adına da ‘yok’ hükmündedir. Bizim metro hatlarımız adına da İstanbul’un böyle bir projeyle buluşması süreci, ‘yok’ hükmündedir."
(HABER MERKEZİ)