Karaismailoğlu: Beş büyük firma hikayesi tamamen uydurma

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, muhalefetin ihalelerin 5 büyük firmaya verildiği eleştirileriyle ilgili, "Bu 5 büyük firma hikayesinin tamamı uydurma bir hikayedir" dedi.

Abone ol

DUVAR - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, medya kuruluşlarının temsilcileriyle bir araya gelerek, gündeme ilişkin soruları yanıtladı.

Karaismailoğlu, muhalefetin ihalelerin 5 büyük firmaya verildiği eleştirileriyle ilgili, "Bu 5 büyük firma hikayesinin tamamı uydurma bir hikayedir. Bizim özelde yap-işlet-devret projelerini kastediyorlarsa, burada 30’un üzerinde firma var, burada da hiçbir kısıtlama yoktur. Çanakkale Köprüsüne 17 firma teklif verdi. Bu 30 firma dünyanın her tarafında büyük altyapı projelerinde iş yapan müteahhitler. Artı bütün dünyaya bu işi ihraç etmeye başladılar, artık bunlar da dünya firması oldular. Yani Kuzey Afrika’dan tutun Rusya’sından, bütün Türk Cumhuriyetlerine, Amerika’sına, Avrupa’sına artık bu altyapı firmaları kendilerini ispatlamış büyük firmalar, dünyanın her tarafından teklif alıyorlar" ifadelerini kullandı.

“Bütün dünyada İstanbul Havalimanı'ndan daha fizibil bir proje yoktur." diyen Karaismailoğlu, 200 bin kişinin istihdam edildiğini dile getirdi.

Covid-19 kısıtlamaları nedeniyle yolcu sayılarının altta kaldığını söyleyen Karaismailoğlu, "Bu yıldan itibaren tekrar artıya geçmeye başlayacağız. Hem kiramızı alacağız hem de artan yolcu sayısına paralel gelirimiz olacak. Şu anda 120 milyon yolcuya hizmet verecek kapasite var. Bunu ilave yatırımlarla 200 milyon yolcuya kadar çıkarabiliriz" diye konuştu.

‘İKİ HAVALİMANI DA AÇIK KALSIN DİYENLERE ALLAH AKIL, FİKİR VERSİN’

Karaismailoğlu, aynı bölgede kısa mesafede Atatürk Havalimanı'nın hizmet vermesine gerek olmadığının altını çizerek, "İkisi de açık kalsın diyenlere Allah akıl, fikir versin. Bölgede iki havalimanının hizmet vermesi, onun işletme maliyetlerine katlanmak ancak bu işi eleştiren malum zihniyetin düşünebileceği ya da kafasından uydurabileceği bir şeydir." dedi.

‘İSTANBUL HALKINI BİRİLERİNİN KEYFİNE BIRAKACAK HALİMİZ YOK’

İstanbul Büyükşehir Belediyesinin metro hatlarına ilişkin de şu anda İstanbul'da işletilmekte olan 260 kilometrelik metro hattının bulunduğunu, bunun 80 kilometresini oluşturan Marmaray'ı Bakanlığın işlettiğini belirten Karaismailoğlu, şu an Belediyenin elinde inşaatı devam eden metro hatlarının uzunluğunun 100 kilometre olduğunu, bunların ihalesinin de 2019 yerel seçim öncesinde yapıldığını, yaklaşık 4 yılda bitirilmesi gereken hatların yapım süreçlerinin 5-6 yıla varmasına rağmen gerçekleşme oranlarının yüzde 10'larda olduğunu kaydetti.

‘ABB’NİN GETİRDİĞİ PROJELER ONAY SÜREÇLERİNDE’

Türkiye genelinde yaptıkları toplamda 185 kilometre metro hattı çalışması olduğunu ifade eden Karaismailoğlu, Ankara'da inşası devam eden metro hatları bulunduğunu, onları da 2023 yılı ilk çeyreğinde bitirmeyi hedeflediklerini söyledi.

Karaismailoğlu, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin de getirdiği projeler olduğunu, onların onay süreçlerinin de Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünde devam ettiğini söyledi.

‘KANAL İSTANBUL OLMAZSA OLMAZ BİR PROJE’

Bakan Karaismailoğlu, Kanal İstanbul'un olmazsa olmaz bir proje olduğunu vurgulayarak, "Kanal İstanbul'a neden ihtiyaç olduğunu küresel anketler, dünyadaki lojistik hareketlerin gelişmesi, İstanbul Boğazındaki bu hareketliliğin bundan sonraki artan trafiğe hizmet veremeyeceği ve burada geçmişte yaşanmış olan sıkıntılar, oradaki yangınlar, kazalar, onların İstanbul’a vermiş olduğu sıkıntılar, oradaki can kayıpları ve şu anda Marmara Denizi’nde haftalar süren bekleme sürelerinin azaltılması, onların çevreye, iklime vermiş olduğu zararlar, bunların önüne geçebilmek için Kanal İstanbul olmazsa olmazlarımızdan bir tanesi. Kanal İstanbul’la ilgili önce ulaşım yollarını yapıyoruz ve ulaşım alternatiflerini sağladıktan sonra da ana ihaleyi yapıp ana işe başlayacağız. Şu an kara yolu, Başakşehir-Hadımköy-Ispartakule bağlantısındaki işimiz devam ediyor” dedi.

‘ÖNÜMÜZDEKİ 2 YIL İÇİNDE YATIRIMLARDAKİ DEMİR YOLU PAYI YÜZDE 65'E ÇIKACAK’

Bakan Karaismailoğlu, demir yolu ağırlıklı bir yatırım dönemine başladıklarını ifade ederek, "Önümüzdeki 2 yıl içinde yatırımlardaki demir yolu payı yüzde 65'e çıkacak, kara yolu da yüzde 30'larda devam edecek. Bizim bugün 13 bin 50 kilometrelik demir yolu ağımız var, 1400 kilometresi hızlı tren ama 2053 hedefimiz, tam 28 bin kilometre demir yolu hattına sahip olacağız" dedi.

‘ANKARA-İZMİR HIZLI TREN HATTININ İHALELERİNİ TAMAMLADIK’

Karaismailoğlu, Ankara-İzmir hızlı tren hattının ihalelerini de tamamladıklarını, çalışmaların hızlı bir şekilde devam ettiğini belirterek, 2025 yılı sonu itibarıyla da 500 kilometre uzunluğundaki Ankara-İzmir hızlı tren hattını faaliyete alacaklarını söyledi. (HABER MERKEZİ)