Karaismailoğlu: Kanal İstanbul çevreci proje, Boğaz'dan geçmek için bekleyen gemilerin kirliliği müsilajın nedenlerinden
Ulaştırma Bakanı Karaismailoğlu AK Parti Gençlik Kolları'na Kanal İstanbul'u anlattı: "Onlarca gemi Marmara'da Boğaz'dan geçmek için bekliyor. Onların yarattığı kirlilik, müsilajın nedenlerinden."
DUVAR- Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul'un 'çevreci' bir proje olduğunu iddia etti.
Karaismailoğlu, AK Parti Gençlik Kolları Merkez Karar ve Yönetim Kurulu (MKYK) toplantısına katılarak, Kanal İstanbul başta olmak üzere Türkiye'de tamamlanan ve devam eden ulaştırma ve altyapı projelerine ilişkin bilgileri paylaştı.
Toplantıda Kanal İstanbul Projesi'ne ilişkin detaylara değinen Karaismailoğlu, "45 kilometre uzunluğunda olacak Kanal İstanbul, hem çevreci hem de ekonomik katkısı olacak alternatif su yoludur. Kanal İstanbul güzergahının yüzde 78'i doğal su yatağı. Kalan yüzde 22'lik kısımda da ciddi bir toprak hareketi olacak" dedi.
Gelişen dünya ticaretinden Kanal İstanbul sayesinde alacakları payı artırmayı planladıklarını vurgulayan Karaismailoğlu, şöyle devam etti: "Şu anda dünyadaki ticaret hacmi yük olarak 12 milyar ton. Bunun 1,7 milyar tonu Karadeniz havzasında dolaşıyor. Bu yükün miktarı 2030'da 25 milyar tona, Karadeniz etrafında ise 3,5 milyar tona çıkacak, ardından 2050'de 95 milyar ton, 2100 yılında da 150 milyar tona çıkması bekleniyor. Karadeniz'deki bu ticaret ağının tek çıkış noktası İstanbul Boğazı. Bizim bu ticari hareketliliğe hazır olmamız gerekiyor.
Kanal İstanbul, İstanbul Boğazı'nın güvenliği ile Uzak Doğu ve Batı arasında şu anda 710 milyar dolar olan ve sürekli büyüyen ticaret hacminden daha fazla pay alabilmek için gereklidir. Çünkü Türkiye, bu ticaretin tam ortasındadır. Bugün onlarca gemi, Marmara Denizi'nde Boğaz'dan geçmek için sıra bekliyor. Onların Marmara Denizi'nde yarattığı kirlilik, egzoz emisyonlarıyla çevre kirliliğine neden olması, şu anda konuştuğumuz müsilajın nedenlerinden bir tanesi. Denizdeki kirlilik, hareketsizlik ve deniz suyundaki sıcaklıkta burada her gün bekleyen onlarca geminin etkisi var."
Her geçen yıl artan gemi sayılarının denizlerde kirliliği artıracağına dikkati çeken Karaismailoğlu, bu durumun İstanbul Boğazı'nın güvenliğini daha çok tehdit edeceğini, lojistikte zaman-maliyet sorunları oluşturacağını savundu. (AA)