Karaman'da aileler suçlandı: Cinsel eğitimleri eksik!
Karaman Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü, istismara uğrayan çocuklarla ilgili sunduğu raporda aileleri sorumlu tuttu: Ailelerde mahremiyet eğitimi ile cinsel eğitim eksikliği görülmüştür.
DUVAR - Karaman Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'nün, istismara uğrayan çocuklarla ilgili olarak TBMM'de kurulan Araştırma Komisyonu'na sunduğu raporda, aileler "çocukların sosyal gelişim ve eğitim gibi süreçlerin kurum ve kuruluşlara havale ettikleri" gerekçesiyle eleştirilirken, denetimle sorumlu kamusal kurumların sorumluluğuna dair bir ifade ise yer almadı .
Birgün'den Sebahat Karakoyun'un haberine göre; Karaman'da Ensar Vakfı'nın yurtlarında kalan çocuklara yönelik cinsel istismar skandalının ardından AKP'nin kurulmasına zoraki razı olduğu Meclis Araştırma Komisyonu, ağır aksak çalışmaya devam ediyor. Komisyon, 21 Nisan'da başlayan çalışmalarını İçtüzük'te öngörülen iki aylık sürede tamamlayamayacağından bir aylık süre uzatımına gidilecek. İncelemelerde bulunmak üzere Karaman'a giden komisyon üyelerine, Milli Eğitim ile Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüklerince iki ayrı rapor sunuldu.
MAĞDUR AİLELERE ELEŞTİRİ YAĞMURU
Karaman Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'nce hazırlanan Çalışma Raporu'nda, olayın ortaya çıkmasının ardından yapılan çalışmalardan söz edildi. Çocuklar ve ailelerle yapılan görüşmelerle ilgili değerlendirmelere de yer verilen raporda, sadece mağdur ailelerine yönelik eleştirilerde bulunulması dikkati çekti.
Raporda "Müdahale Sürecinde Gözlemlenen Aile Yapısındaki Eksiklerimiz" başlığı altında özetle şu değerlendirmeler yer aldı:
* Ailelelerde mahremiyet eğitimi ile cinsel eğitim eksikliği görülmüştür.
* Ailelelerin çocukları ile ihtiyaçları bağlamında ilgilenirken derinlemesine soru ve yanıtlar biçiminde diyaloglardan uzak durdukları, çocuklarındaki ani veya süreli davranış değişikliklerini yorumlayamadıkları, sebebine inemedikleri, toplumumuzda ebeveynliğin yüzeysel boyutta kaldığı gözlemlenmiştir.
* Ailelerin genel anlamda çocukların sosyal gelişim, eğitim gibi süreçleri kurum ve kurumlara havale ettikleri gözlemlenmiştir. Eğitim veya bakım veren kuruluşlarına hizmet niteliklerini sorgulamadan aşırı güven duydukları gözlemlenmiştir.