Kıbrıs'ın özel uçak şirketi 100 milyon euro borçla iflas etti

Kıbrıs’ın Rum kesiminde düşük maliyetli bir şirket olarak iki yıldır çok sayıda Avrupa kentine uçuş yapan özel havayolu şirketi Cobalt iflas etti. Şirketin zararı 100 milyon euroyu buluyor.

Abone ol

DUVAR - Kıbrıs’ın özel havayolu şirketi olarak 25 ay önce büyük projelerle Avrupa semalarına kanat açan Cobalt şirketi dün gece itibarıyla iflasını resmen duyurdu. Gece yarısından biraz sonra Larnaka’ya inen son uçuş ile beraber Cobalt’ın tüm operasyonları sonlandırıldı. Şirketin zararının 100 milyon euroyu bulduğu belirtiliyor.

Şirket geçtiğimiz günlerde ismi açıklanmayan bir Fransız yatırımcı ile pazarlık masasına oturmuş ancak bu görüşmeden olumlu netice elde edilememişti. Şirket ayrıca, ek kaynak arayışları çerçevesinde Çinli yatırımcılardan da aradığı desteği bulamadı. Cobalt iki yılı aşkın süredir Larnaka Havalimanı’ndan Atina, Londra, Düseldorf, Paris, Tel Aviv, Beyrut ve Abu Dabi’ye “low-cost” kategorisinde uçuşlar gerçekleştiriyordu.

Cobalt’ın operasyonlarını ani bir kararla durdurması nedeniyle Larnaka Havalimanı’nda yoğunluk gözlemlenirken, binlerce yolcu önceden temin ettikleri biletlerinin akıbetini öğrenmeye çalışıyor. Kıbrıs hükümeti ise yurt dışında 'mahsur' kalan Kıbrıslıların yurda dönebilmesi için ek çalışmalar başlattı.

280 İŞCİ İŞSİZ KALACAK

Cobalt’ın iflası yüzlerce çalışanını da zor durumda bıraktı. İşsiz kalan 280 emekçinin bir kısmı, Kıbrıs’ın iflasın eşiğine geldiği 2013'te de Kıbrıs Havayolları'nın kapanmasıyla yine işsiz kalmıştı.

Cobalt geçtiğimiz günlerde Kıbrıs hükümetinin de kapısını çalmış, Türkiye hava sahasını kullanamadığı için zarara uğradığı gerekçesiyle ek ödenek talep etmişti. Ancak bu talep olumlu karşılık bulmamıştı.

KIBRIS'TA HAVAYOLU KRİZİ

Cobalt’ın ani iflası ekonomik krizden çıktığını iddia eden Kıbrıs hükümetini de siyasi açıdan zor durumda bıraktı. Bu iflas haberi tarihi kooperatif kurumunun çökmesinden hemen sonra gündeme gelirken, bu gelişmeler Kıbrıs ekonomisinin büyük ekonomik krizi tam anlamıyla arkasında bırakamamış olduğu gerçeğini gözler önüne seriyor.

Adanın geneli ise son yıllarda iflas eden uçak şirketleriyle gündemde.  Kıbrıs’ın ilk özel uçak şirketi olan Helios, 2000’li yılların ortalarında Atina’da meydana gelen büyük uçak kazası sonrasında operasyonlarını durdurmak durumunda kalmıştı.  Kıbrıs Türk Havayolları da ekonomik sorunlar ve kötü yönetim nedeniyle birkaç yıl sonra iflas etti. 2013 yılındaysa Kıbrıs’ın ilk havayolu şirketi olan ve 60’lı yıllarda Kıbrıs’ı Türkiye, Yunanistan ve dünya ile birbirine bağlayan Kıbrıs Havayolları iflas noktasına gelmişti.