Kiloya göre servis yapan restorandan özür

Çin'de bir restoran, devletin yemek israfının önüne geçmek için başlattığı 'Temiz Tabak Kampanyası'nı müşterileri tartma noktasına vardırdı. Sosyal medyada viral olan bu uygulamanın ardından özür geldi.

Abone ol

DUVAR - Çin'de gıda israfını engellemek için geçen hafta başlatılan bir kampanyayı gerekçe göstererek müşterileri sipariş vermelerinden önce tartan bir restoran, tepkiler üzerine özür dilemek zorunda kaldı. Restoran, Çin'in Twitter'ı Weibo'da 300 milyondan fazla kişiden tepkiler üzerine "Asıl niyetimiz israfa son vermek ve yemeklerin sağlıklı bir şekilde sipariş edilmesini sağlamaktı" açıklaması yaptı.

Changsha kentindeki et restoranı, Çin devletinin geçtiğimiz hafta 'Temiz Tabak Kampanyası' başlatması üzerine, girişine iki büyük tartı yerleştirmişti. Müşterilerden kilolarını bir uygulamaya girmeleri isteniyor; menüden buna göre seçenekler sunuluyordu. Restorana da "Tutumlu ve dikkatli olun, boş tabakları teşvik edin" ve "Boş tabak operasyonu" yazılı pankartlar asılmıştı.

Bu durumun Weibo'da viral olması üzerine restorandan özür geldi. Açıklamada, ulusal çaptaki Temiz Tabak Kampanyası'nı 'yanlış yorumladıkları' için özür dilenirken, "Asıl niyetimiz israfa son vermek ve yemeklerin sağlıklı bir şekilde sipariş edilmesini sağlamaktı. Müşterileri hiçbir zaman kendilerini tartmaya zorlamadık" denildi.

Çin Devlet Başkanı Şi Cinping'in geçen hafta bizzat başlattığı kampanya, ulusal çapta yemek israfının önüne geçmeyi hedefliyor. Şi kampanyayı tanıtırken, ülkedeki yemek israfını 'şoke edici ve üzücü' diye nitelemişti. (DIŞ HABERLER)