Kızılay logolu otobüs depremzedelerden bilet ücreti aldı

Ön camında Kızılay logosu olan otobüs, depremzede yolculardan bilet ücreti kaldı. Yolcular, duruma tepki gösterdi. Otobüste logosu bulunan şirket ise konuyla ilgilerinin olmadığını açıkladı.

Abone ol

Hemra Nida

ADANA - İskenderun’da depreme yakalanan Mustafa Nacar, ailesiyle birlikte İstanbul’a akrabalarının yanına gelmek üzere Adana Otogarı’na gitti. Öncesinde birçok firma gezen ve İstanbul’a otobüs bulamayan Nacar, 15 Nol’u yazıhaneden yükselen “İstanbul’a otobüs var” sesini duyunca oraya yöneldi. Otobüs firmasının ismini sorunca cevap alamadı ancak bir an önce şehirden çıkmak istediği için hızlıca bilet satın aldı. Nacar, cebindeki son parayı otobüs biletine verdikten sonra otobüsün üzerindeki Kızılay logosunu gördü.

Nacar, Kızılay logosu olan bir otobüsün depremzedelerden bilet ücret almasına tepki gösterdi. Otobüsün üzerinde logosu bulunan Şahinoğlu Group ise konuyla ilgili ilgilerinin olmadığını belirterek depremzedelere yardım için hali hazırda Ulaştırma Bakanlığı Bölge Müdürlüğü'ne verilmek üzere iki otobüs ilettiklerini açıkladı. 

‘OTOBÜSTE MUAVİN VE SU YOKTU’

Nacar, otobüsün üzerindeki olan Kızılay logosuna dikkat çekerek “Kızılay logosunun A4 boyutundaki bir kağıda basılıp cama yapıştırıldığı otobüs, Kızılay’ın depremzedelere temin ettiği bir araç mı? Değilse depremzedelere 600 liralık bilet kesen Adana otogarındaki 15 No’lu yazıhanedeki kişiler kimdi?” diye sordu.

Herkesin birbirine destek olacağı böyle zor bir dönemde, kendisi gibi bir başka depremzedenin mağdur olmasını istemediği için "Sesimizi duyurun, depremzedelerin ücretsiz ulaşım sağlaması için gerekenler yapılsın" dedi.

Daha önce otogar lokantalarında çalışan Cengiz Çelik, aynı otobüste yolculuk yapmak üzere bilet alan bir depremzede. Çelik, “Otobüste muavin yoktu, yol boyunca bir bardak su bile verilmedi. Yol boyunca otobüs, hiçbir otogara girmedi; otogara girse fiş kesilmesi gerekir. Yolcuları yol kenarında indirdi, Düzce’de gecenin karanlığında otogara yakın bir yerde yolcuları indirip otogarı tarif ettiler. Üç kişiydik, bizden de 600 lira istediler, pazarlık ederek 500 liraya bilet aldık” şeklinde anlattı.

‘KIZILAY’IN GÖNÜLLÜ ARACIYIZ’

Çelik’in anlattığına göre, Adana-İstanbul güzergahındaki bazı illerde duran otobüs, hiçbir otogara girmedi, yolcuları otogara yakın bir noktada indirdi. Otobüsü kullanan şoför, depremzedelere otogarın yolunu tarif etti. 07.05’te Adapazarı’na uğrayan otobüsün şoförüne, neden otogara girmediği sorulunca “Bu ek araç, otogara girmez” dedi.

Otobüste bulunan yolcular, şoförün mola yerindeki esnafa, “Kızılay’ın gönüllü aracıyız, depremzede taşıyoruz” dediğini aktardı.

İsminin yazılmasını istemeyen bir diğer yolcu ise, "Şoförleri kendi aralarında konuşurken duydum, 'İstanbul'dan gönüllü getirdik, otobüs boş dönmesin' diyorlardı. Otobüs boş dönmesin de depremzededen para almaları vicdansızlıktı" dedi.

‘TÜRK KIZILAYI YOLCU TAŞIMA HİZMETİ VERMİYOR’

Durumu bildirdiğimiz Kızılay Genel Sekreteri Ramazan Saygılı, konuyla ilgili “Türk Kızılay’ı ulaştırma konusunda hizmet vermemektedir. Kızılay’ın yolcu taşıyan otobüsü yoktur. Ulusal afet planında ulaştırma ve taşıma işi Ulaştırma Bakanlığı’na aittir. Türk Kızılayı’nın ismini bu şekilde kullananları, kolluk kuvvetlerine acilen bildirerek haklarında işlem başlatılması için gerekenleri yapmaya hazırız" diye konuştu.

Otogarın bağlı olduğu Adana Büyükşehir Belediyesi, bu olayın münferit olduğunu, gerekli denetimlerin sağlanacağını, depremzedelerin kendilerine başvurmaları durumunda ulaşım dahil her türlü desteği verebileceklerini kaydetti.

'BİLGİMİZ DIŞINDA LOGOMUZ KULLANILMIŞ'

Otobüsün ön camında logosu bulunan Şahinoğlu Group, söz konusu otobüsün kiralık bir araç olduğunu ve kiralayan kişinin şirket logosunu kendilerinden habersiz kullanmaya devam ettiğini açıkladı. Şirketten yapılan açıklamada şu ifadeler kullanıldı: "Araştırmalarımız neticesinde 34 ELJ 781 plakalı otobüs sahibi, Salim Naçardır. Firmamızda 01 Eylül 2023 tarihinde kiralık olarak başlamış 20 Ekim tarihinde sözleşmesi fesh edilmiştir. Sadece Ön ve arka cam yazılarını silmemiş olduğundan dolayı konunun muhatabı Şahinoğlu Group gözükmektedir. Faturaları ve ruhsatını bizde mevcuttur. Firmamız ilk günden itibaren otobüs ihtiyaç konusunda Ulaştırma Bakanlığı Bölge Müdürlüğü'ne verilmek üzere 7-11 Şubat tarihleri arası deprem bölgelerine iletilmek üzere 34 TS 507 ve 34 TS 288 otobüs tahsis etmiştir. 12 Şubat 13 Şubat tarihinde ise 1 otobüs 34 TS801 plakalı otobüsümüz Hatay Polis Okulu'ndan alınıp Ankara'ya depremzedeler bırakılmıştır.

Firma yetkilimiz Şenol Şahinoğlu 08 Şubat 2023 tarihinde Turizm Taşımacılar Derneği olarak 4 firma ile beraber 2 otobüs erzak ile Adıyaman Kahta ve Hataya ulaştırılmak üzere yola çıkmıştır. Bu olayın firmamız ile ilgisi olmadığını, depremzedelerimizin mağduriyetlerini gidermek adına ne gerekiyor ise tarafımıza iletilmesini rica ederim."

Haberimizin yayınlanmasının ardından Adana Büyükşehir Belediyesi de, otogar denetimlerini artıracağı bilgisini iletti.