Lise öğrencilerine okutuldu: Solcular şeytan, sağcılar Allah topluluğu

Trabzon'da lise öğrencilerine Umre ödüllü bir yarışma için Sezai Karakoç'un ideolojik propaganda kitabı 'Diriliş Neslinin Amentüsü' okutuldu. Eğitim-Sen Şube Başkanı uygulamaya tepki gösterdi.

Abone ol

TRABZON - Trabzon'un köklü okullarından Kanuni Anadolu Lisesi'nde Umre ödüllü bir yarışma için öğrencilere Sezai Karakoç’un 'Diriliş Neslinin Amentüsü' adlı kitabın okutturuldu. "Kur’an’da sağcılar Allah topluluğu, solcular da şeytan topluluğu olarak vasıflandırılmıştır" ifadelerinin yer aldığı kitabın öğrencilere okutulmasına tepki gösteren Eğitim Sen Trabzon Şube Başkanı Muhammet İkinci, "Hiç kimsenin çocuklarımızı kendi kirli emellerine alet etmeye hakkı bulunmamaktadır" dedi.

Trabzon'un Ortahisar ilçesinde yer alan Kanuni Anadolu Lisesi'nde iddiaya göre Umre ödüllü bir yarışma düzenlendi. 9. sınıfların katıldığı yarışma kapsamında öğrencilere aralarında Sezai Karakoç’un 'Diriliş Neslinin Amentüsü' adlı kitabının da olduğu bazı kitaplar okutturuldu. Öğrencilerden birinin velisi, Karakoç'un kitabında yer alan ifadeleri fark edince uygulamaya tepki gösterdi.

KİTAPTA SOLCULARA 'ŞEYTAN TOPLULUĞU', 'UĞURSUZ TOPLULUK' DENİLİYOR

Kitapta şu ifadeler yer alıyor:

"Solcular, gerek başkalarını sömürmeleriyle, gerek insanların muhtaç oldukları gerçek barışı doğrudan doğruya veya dolaylı olarak yıkmakla toplumların çürümesine, insanların ret ve isyanın pençesine düşmelerine sebep olurlar. Kin ve öç tohumunu ekerler. Silahları propagandadır. Ne kadınlara ne yaşlılara ne yoksullara ne öksüzlere acırlar. Gözlerini kan bürümüştür.

Gerçek sağ, Kur’an’da tanımlanmıştır. Kur’an’da, sağcılar, Allah topluluğu, solcular da şeytan topluluğu olarak, sağcıların topluluğu uğurlu topluluk, solcu topluluk da uğursuz topluluk olarak vasıflandırılmıştır. Diriliş; uğurlu, iyilikçi topluluğu gerçekleştirme yoludur. Diriliş; şeytanın topladığı ve uğursuzluk saçan her topluluğa dağıtma, Allah’ın ipine sımsıkı sarılan topluluğu kurma yolu, yöntemi, savaşı demektir.”

İKİNCİ: AMAÇ KİNDAR NESİL YETİŞTİRMEK

Eğitim adı altında öğrencilere ideolojik dayatmalar yapıldığı iddiasıyla velinin gösterdiği tepki daha sonra Eğitim Sen Trabzon Şubesi'ne ulaştı. Uygulamayı öğrenen Eğitim Sen Trabzon Şube Başkanı Muhammet İkinci, iktidarın siyasi ve ideolojik ihtiyaçları doğrultusunda kindar bir nesil yetiştirme amacıyla eğitim alanına odaklandığını söyledi. Kanuni Anadolu Lisesi’nde 'dehşet verici' bir uygulamanın gerçekleştirildiğini dile getiren İkinci şunları söyledi: "Gerçeklikle örtüşmeyen, barışçıl ve insancıl olmayan akıldışı satırların bir eğitimci tarafından öğrencilere okutulmuş olmasının üzüntüsü içindeyiz. Okulda okutturulan Karakoç'un kitabında yer alan satırların din ve vicdan hürriyetine ağır bir müdahale niteliğinde olup, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunda belirtilen laiklik ve bilimsellik ilkelerine açık bir aykırılık taşıdığını belirten İkinci, "kimliği, sıfatı her kim ve ne olursa olsun gençlerimizin bu karanlık ve çağdışı zihin dünyasının insafına terk edilmesi kabul edilemez. Hiç kimsenin çocuklarımızı kendi kirli emellerine alet etmeye hakkı bulunmamaktadır. Çocuklarımız, gençlerimiz asla sahipsiz değildir."

Eğitim-Sen Trabzon Şube Başkanı Muhammet İkinci (sağda) konuyla ilgili açıklama yaptı.

'ÇOCUĞUN ÜSTÜN YARARI BU SATIRLARIN NERESİNDE?'

İkinci, açıklamasında konuyla ilgili okul yönetimine ve Milli Eğitim Müdürlüğü'ne şu soruları yöneltti:

"Adı geçen eser ve söz konusu satırlar hangi bilimsel ve pedagojik ilkelere uygundur?
Eğitimde esas olan ve tüm süreçlerde gözetilen çocuğun üstün yararı bu satırların neresindedir?
Cihadist bir nesil yetiştirmek ne zamandan beri Milli Eğitim Bakanlığının amaçları arasına girmiştir?
Toplumun bir kesimini hedef gösteren, gençlerimizin zihinlerine kin ve düşmanlık tohumları ekmeyi kendine hak gören bu cüretin kaynağı nedir?
Uygulama yandaş sendikanın talebi ile okul yönetiminin, ilçe ve il milli eğitim müdürlüğünün bilgisi ve onayı dahilinde mi gerçekleştirilmiştir?
Eğer idarenin bilgi ve  onayı dahlinde ise yayın inceleme kurulu tarafından söz konusu eser incelenmiş ve uygun görülmüş müdür?"

Öğretmenlerin de aklın ve bilimin yol göstericiliğinden ayrılmaması gerektiğini belirten İkinci "Hukukun evrensel ilkelerine ve Anayasaya aykırı, çocuğun üstün yararını gözetmeyen, eğitim bilimi ve pedagoji ile örtüşmeyen uygulamalar karşısında tutum almak mesleğimizin gereğidir. Unutmayın, Cumhuriyet bizden fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller beklemektedir" sözlerini kullandı.