Mahir Ünal: Seçim gündemini sosyal ağlar belirliyor
AK Parti Tanıtım ve Medya'dan sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Mahir Ünal'a göre seçim çalışmalarında artık klasik kampanyalar etkili değil. "Dijital kampanyalar dönemi başladı" diyen Ünal, siyasi gündemin Twitter’da oluştuğu, Facebook’ta ise yayıldığı tespitini yaptıklarını belirterek, parti üyelerine de bu konuda eğitimler verdiklerini söylüyor.
DUVAR - Yerel seçime artık 23 gün kalırken, partiler de kampanya çalışmalarına hız verdi. Özellikle AK Parti cephesinden gelen açıklamalar nedeniyle, anket şirketlerinin güvenirliliği de seçimin polemik konularından oldu. Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Tayyip Erdoğan'ın “Anketlere inanmıyorum” demeci, bu tartışmayı gündeme taşıdı. Habertürk'ten Kübra Par, AK Parti Tanıtım ve Medyadan sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Mahir Ünal'a "Erdoğan'ın bu sözünün arkasında ne yatıyor? Araştırma sonuçları kendisini memnun etmediği için mi böyle söylüyor yoksa anketler gerçekten meydanlardaki havayı doğru yansıtmıyor mu?" sorularını yöneltti.
Ünal, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "Anketlere inanmıyorum" sözü için "Anketler en az 15 gün öncesinin sonuçlarını yansıtıyor oysa gündem ve seçmen psikolojisi anlık değişiyor" açıklamasında bulundu. AK Parti'nin seçim çalışmaları hakkında ise "Artık dijital kampanyalar dönemi başladı, klasik kampanyalar etkili değil. İlk defa parti olarak kampanyayı kendimiz yönetiyoruz ve bütçesi geçmişe oranla daha az" dedi.
Ünal ayrıca şu tespitte bulundu: "Seçimin gündemini ve psikolojisini artık televizyon ve gazeteler değil, akışkan, interaktif ve anlık sosyal ağlar belirliyor. 18 Şubat’tan bugüne kadar sosyal medyada ulaştığımız kişi sayısı yaklaşık 53 milyon. Bir mitingle 1 buçuk milyon kişiye ulaşırken, dijital platformlardan bir anda 5 milyon kişiye ulaşabiliyorsunuz. Gündem ve seçmen psikolojisi akışkan olduğundan, kampanyaları artık anlık stratejilerle, doğru müdahalelerle ve kendinizi iyi ifade ederek yürütmeniz gerekiyor.
Twitter’ın özelliği siyasi gündemi oluşturması. Türkiye’de Twitter kullanıcısı Facebook’a göre daha az ama Facebook kullanıcılarının özelliği de son derece yaygın olmaları. O yüzden siyasi gündem Twitter’da oluşuyor ve Facebook’ta yayılıyor. Instagram daha çok insanların hobilerini ve özel yaşamlarını içeriyor. Youtube, erişilebilirlik açısından son derece yüksek. Bunların her biri için ayrı bir strateji geliştirdik ve teşkilat mensuplarımıza eğitimler verdik."