Maria Callas heykeli Yunanistan'ı karıştırdı: 'Topuklu ayakkabılı Gandhi'

Soprano Maria Callas'ın Yunanistan'ın başkenti Atina'ya dikilen heykeli tartışma yarattı. Heykel sosyal medyada 'topuklu ayakkabılı Gandhi' ve 'terminatör' gibi benzetmelerle anılıyor.

Abone ol

DUVAR - Soprano Maria Callas'ın 100'üncü doğumgünü kutlamaları öncesinde Atina'ya dikilen heykeli Yunanistan'ı karıştırdı. Heykelin divaya benzemediği ve 'ucuz' göründüğü yönünde sosyal medyadan eleştiri yağıyor.

Callas'ın memleketi Yunanistan'da ilk kez sahneye çıktığı antik Herodes Atticus Tiyatrosu'nun tam karşısına dikilen 1.8 metre boyundaki heykel, sosyal medyada bazıları tarafından 'topuklu ayakkabılı Gandhi' ve 'Terminatör' olarak nitelendi, birçoklarınca Callas'tan çok bir Oscar ödülü heykelciğine benzetildi. 

'SAMİMİYETLE ÖZÜR DİLİYORUZ'

Callas Yunanistan'da ulusal bir ikon olmasının yanı sıra ünlü armatör Aristotle Onassis ile yaşadığı aşk ve Paris'te 53 yaşında kalp krizinden ölmesiyle de akıllara kazınmışken, bir Facebook kullanıcısı "Sanki hayatı yeterince trajik değilmiş gibi bir de bu. Maria, senden samimiyetle özür diliyoruz" mesajını paylaştı. 

'POSTÜRÜ HATALI'

Atina Belediye Başkanı Kostas Bakoyannis tarafından geçtiğimiz açılmasının ardından sayısız karikatüre de konu olan heykele bir eleştiri de, eski opera sanatçısı ve her yaz Herodes Atticus Tiyatrosu'nda düzenlenen Atina Festivali'nin sanat yönetmeni Michael Moussou'dan geldi. Moussou, heykelin postürünün hatalı olduğunu söyleyerek "Maria Callas'ı daha kötü anlatabilecek bir şey olamazdı çünkü hiçbir opera sanatçısı, hatta bir müzik okulundaki hiçbir ikinci sınıf öğrencisi bile kollarını göğsünde kavuşturarak durmaz" dedi; bu şekilde durmanın 'ses üretimini engelleyeceğini' belirtti. "Opera şarkı söylemekle, sesi özgürleştirmekle ilgilidir" diyen Moussou, "Eğer Callas, heykelin betimlediği duruşla gerçek hayatta şarkı söylemeye çalışsaydı, bu bozuk bir kemanı çalmaya çalışmak gibi olurdu" diye konuştu.

Yunanistan'da hem modern heykeller konseyi hem de Merkezi Arkeoloji Konseyi'nden (KAS) onay alan heykelin yaratıcısı Aphrodite Liti ise kendini savundu. Eleştirilerin ardından Kathimerini gazetesine konuşan Liti, heykel için Callas'ın Milano'daki La Scala opera binasının önünde çekilen bir fotoğrafındaki 'Yunan özelliklerinden, Dorik tarzından ve sadeliğinden' ilham aldığını söyledi. (DIŞ HABERLER)