Metro İstanbul'a 200 yeni tren sürücüsü katıldı

İBB iştiraki Metro İstanbul’un Tren Sürücüleri Eğitim Programı’nı başarıyla tamamlayan 101’i kadın toplam 200 kişiye brövelerini Ekrem İmamoğlu verdi.

Abone ol

DUVAR - İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraki Metro İstanbul’un düzenlediği Tren Sürücüleri Eğitim Programı’na katılan ve başarıyla tamamlayan 101 kadın, 99 erkek; toplam 200 tren sürücüsü, Prof. Dr. Adem Baştürk Kültür Merkezi’nde düzenlenen törenle brövelerini aldı. Brövelerini Metro İstanbul ailesinin yeni üyelerine teslim eden İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, özetle şunları söyledi:

'RAYLI SİSTEM YATIRIMI YAPMA MECBURİYETİNDE OLAN BİR ŞEHİR YÖNETİMİYİZ'

“Toplu taşımanın içerisinde de en önemli konu raylı sistem ağı. Raylı sistem ağı çok kritik bir yer işgal ediyor. Dünyada bizim gibi şehri yüksek seviyede olan kentlerin ne yazık ki henüz olması gerekenin yarısı seviyesindeyiz. Her ne kadar bir metro atılımı yapmış olsak da şehrimiz bugün 350 kilometrelerde bulunan bir raylı sistem ağına sahip. Ama olması gereken büyükşehirlere ve yoğun kentlere baktığınızda 700 kilometreleri aşan rakamlara gelmesi gerektiğini biz net olarak biliyoruz. Bu kapsamda çok etkin ve aynı zamanda kararlı bir raylı sistem yatırımı yapma mecburiyetinde olan bir şehir yönetimiyiz.

'KRİZLERE RAĞMEN GÜMBÜR GÜMBÜR ÇALIŞAN METRO ŞANTİYELERİNİ VAR ETTİK”

Yazıktır ki biz göreve geldiğimizde kesinlikle hiçbir metro şantiyesi çalışmayan, iki tanesinde biraz idare edilen dönemi devralmış bir yönetim oldu. Ama büyük gayret sarf ettik. Gerçekten şehrimizin, ülkemizin ve hatta dünyanın etkilendiği bir kısım kriz ağlarında büyük bir emek sarf ettik. O kriz anlarını siz de biliyorsunuz. Yani bunlardan ilki dünyanın başına gelmiş olan bir kriz anı, Covid-19 ile mücadele ettiğimiz bir pandemi süreci. O sürecin içerisinde dahi gümbür gümbür çalışan metro şantiyelerini var ettik bu kentte. İkincisi ne yazık ki biz yönetime gelmeden önce başlayan ve ülkemizi hala sarsan ekonomik kriz. Biz bu krize rağmen şehrimize hiç kimsenin beklemediği anlarda ülkemizin dahi sıkıntı çektiği birtakım ulusal ve uluslararası finans noktalarındaki problemlerin olduğu bir ortamda biz şehrimize orta ve uzun vadeli finans kaynakları sağlayarak metrolarımızı çalışır hale getirdik. Yine bir başka kriz olarak da ifade edebileceğimiz memleketimizi ve şehrimizi etkileyen ne yazık ki Türkiye'mizde yaşanan acı deprem ve aynı zamanda bir kısım siyasi krizler, aklınıza gelmeyen engelleyici bir takım unsurlar olmasına rağmen hiçbir zaman mazeret konuşmadık, çözüm ürettik İstanbul'umuzda tıkır tıkır çalışan metro şantiyelerini var ettik. O metro şantiyelerini kademe kademe halkımızın hizmetine açtık. Açmaya devam ediyoruz.

'1 KİLOMETRE METRONUN MALİYETİ 50 MİLYON EURONUN ÜZERİNDE'

Toplu taşıma ve ulaşım konforu bir şehrin yaşamında en önemli noktalarından bir tanesidir. Hatta bizim gibi büyük kentlerde birincisi diyebileceğimiz aşamada… 1 kilometrelik metroya yaklaşık 50 milyon euronun üzerinde bir para harcıyoruz. Üzerine araç alıyoruz. Üzerine işletme maliyetleriyle beraber bir süreci harekete geçiriyoruz. 55 milyon euro dediğiniz rakam bugün neredeyse bir kilometresine aslında 2 milyar liranın üzerinde bir rakamdan bahsediyoruz. Dolayısıyla İstanbul'da benim diyen, güçlü bir ilçenin yıllık bütçesini biz bir kilometrelik metrede açıyoruz. Bunun hak ettiği ivmeyi yakalayabilmesi için hemşerilerimizle güçlü bir mutabakat yapmamız lazım.

'YÜZLERCE KADIN ÇALIŞANI VAR'

İBB olarak cinsiyet ayrımını yok eden uygulamalarımızı hayata geçiriyoruz. Bunu insan kaynakları yönetiminde aynı zamanda iş bulmayla ilgili müthiş bir ağ olan Bölgesel İstihdam Ofislerimizin faaliyet alanları ve özellikle örnek çalışmalarla güçlendiriyoruz. Bazı meslek kollarına sadece kadınları davet ediyoruz. Bazı meslek alanlarında hiç kadın yoksa kadın sayısını orada belli bir orana kavuşturmak adına özel çalışmalar sürdürüyoruz. Örneğin işte tren sürücüleri çok az sayıdayken, minimum orandayken bugün çok yüksek sayılara geldik. Örneğin hiç yokken otobüs sürücülerimizdeki varlığı. Göreve geldiğimizde 2 bin küsur çalışan olan İSPARK'ta düşünebiliyor musunuz? Bir kadın bile yoktu. Şimdi ise yüzlerce kadın çalışanı var.”

'GÜNDE 3 MİLYON YOLCU SINIRINI İLK KEZ GEÇTİK'

Metro İstanbul Genel Müdürü Dr. Özgür Soy da konuşmasında şu bilgileri paylaştı:

“2019 yılında göreve geldiğimizde İstanbul'da durmuş olan metro inşaatları tekrar başladı. Ameliyatın ortasında masada bırakılmış bir hasta gibi yatan şehir bir anda dünyada aynı anda en fazla metro inşaatı yapan şehir haline gelmesini artık herkesin malumu. Hat sayımız 13’ten 18’e; uzunluğumuz 154 kilometrede 241 kilometreye istasyonun sayımız 158’den 234’eçıktı… Bir günde taşıdığımız maksimum yolcu 2,2 milyondu daha önce. 3,1 milyonu geçtik. Bugün raylı sistemler İstanbul'da toplu ulaşımın yaklaşık yüzde 44’ünü karşılıyor. Yani hangi parametreden yola çıkarsak çıkalım Metro İstanbul'un kurulduğu 1988 yılından bu yana, İstanbul'da kurulan toplam raylı sistem alt yapısının çok kısa bir zamanda 5 yıllık tek bir dönemde 1 buçuğa katlandığını görüyoruz.”

(HABER MERKEZİ)