Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk: Teneffüs en iyi dersimiz
Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, eğitim sistemine dair açıklamalar yaptı: Çocuklarımızın daha nitelikli eğitim almaları için teneffüs sürelerinin artması var. Teneffüs bizim en iyi derslerimizin arasında.
DUVAR - Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Bakan Selçuk, okul öncesi eğitimin zorunlu hale gelmesi, üçüncü öğretim yılı içerisinde yapılabilmesi için altyapı hazırlık döneminin gerektiğini belirtirken, ders çeşitliliği ve uzunluğuyla ilgili olarak da "Ders saatlerinin süresi ve çeşidinin azalması gibi çeşitli olasılıklar var. Dünya örnekleri ve tecrübeler var. Geçmişte yapılmış çalışmalar var. Çalışmaların üzerine bir şey inşa ediyoruz. Bu inşa süresinde çocuklarımızın daha nitelikli eğitim almaları için teneffüs sürelerinin artması var. Teneffüs bizim en iyi derslerimizin arasında" dedi.
NTV canlı yayınında konuşan Bakan Selçuk'un açıklamalarından öne çıkanlar şöyle:
69 AY TABAN OLACAK: Okul öncesi eğitimin zorunlu hale gelmesi üçüncü öğretim yılı içerisinde yapılabilmesi için altyapı hazırlık dönemi gerekiyor. Elbette bazı sorunlar çıkabilir. Ama hedefimiz bu. Gelişimsel olarak bir çocuğun çocuğun okul için okulun da çocuk için hazır olmasıdır. Okula başlama yaşında 69 ay taban olacak.
TENEFFÜS SÜRELERİ ARTMALI: Ders saatlerinin süresi ve çeşidinin azalması gibi çeşitli olasılıklar var. Dünya örnekleri ve tecrübeler var. Geçmişte yapılmış çalışmalar var. Çalışmaların üzerine bir şey inşa ediyoruz. Bu inşa süresinde çocuklarımızın daha nitelikli eğitim almaları için teneffüs sürelerinin artması var. Teneffüs bizim en iyi derslerimizin arasında.
AMAÇ ÇOCUK YETİŞTİRMEK: Gençlik ve Spor Bakanlığımızla ortak çalışmalar planlıyoruz. Bilimsel metedolojiden gelen insanlar olarak şu kadar dakika olacak diyemeyiz. Veriye bakarız. Öğretmen ve öğrenci açısından sıkıntı olmaması lazım. Bu sene başlasaydık sıkıntı ile karşılaşabilirdik. Pilot bölgelerde yapacağız. Ani değişiklikler yapmadan bu süreci ortaya koymak gerekiyor. Amaç tam bir çocuk yetiştirmek. Sadece akademik sorulardan oluşan derslerle muhatap kıldığımızda çocuğun duygu gelişimi yetersiz kalıyor.