Mobilya sektörü, 2024’te 4,2 milyar dolara yaklaştı

Mobilya sektörü, 2024’ü 4,2 milyar dolara yaklaşan parlak bir ihracat performansıyla geride bırakmaya hazırlanıyor.

Abone ol

DUVAR - Mobilya sektörü, 2024’ü parlak bir ihracat performansıyla geride bırakmaya hazırlanıyor. Türkiye İstatistik Kurumu’ndan edinilen verilere göre 2024’ü 4,2 milyar dolarlık ihracat ile kapatmaya hazırlanan mobilya sektöründe çok ihracat yapılan ülkelerin başında Irak, Almanya ve Amerika Birleşik Devletleri gelirken, onları Fransa ve Birleşik Krallık takip ediyor.

Görhan İnşaat ve Mobilya Genel Müdür Yardımcısı Atakan Bölükbaşı, mobilya sektörünün ihracat performansının yüzde 15’ini oluşturan, geleneksel el işçiliği ve modern üretim teknolojilerinin birleşimiyle şekillenen özel ahşap işleri alanının dinamiklerini değerlendirdi.

'TÜRKİYE İHRACATI 265 MİLYAR DOLARA DAYANDI'

Mobilya sektörünün, üretim ve satış hacminin yanı sıra istihdam olanaklarıyla da ekonominin itici güçleri arasında yer aldığını belirten iş insanı Atakan Bölükbaşı, şu açıklamada bulundu:

“Türkiye’nin toplam ihracatı son on yılda yaklaşık yüzde 5,3 büyüyerek neredeyse 265 milyar dolara dayandı. Global ekonomik ve politik rüzgarlar da, ülkemizin sahip olduğu devasa potansiyeli harekete geçirerek bu önemli yükselişi sağladı. Ancak asıl zafer, Türkiye’nin kendi iç pazar dinamikleriyle bu potansiyeli ortaya koyabilmesinde yatıyor. Pozitif net dış ticaret dengesi ile Türkiye’nin cari açığını kapatmasına katkıda bulunan mobilya sektörü de bu ivmenin mimarlarından biri olarak öne çıkıyor.”

'MOBİLYA İHRACATININ YAKLAŞIK YÜZDE 15’İNİ ÖZEL AHŞAP İŞLERİ OLUŞTURUYOR'

Mobilya sektörünün toplam ihracattaki payının küçük dilimlerle istikrarlı olarak arttığını aktaran iş insanı Atakan Bölükbaşı, “Bir sektörü tek bir ürün veya alana hapsetmek, onun zenginliğini ve potansiyelini göz ardı etmek anlamına geliyor. Tıpkı mobilya sektörünün ihracattaki başarısı gibi, özel ahşap işleri de bu pazarda önemli bir değer ve farklılaşma kaynağı kabul ediliyor. Herhangi bir mimari projede bulunan veya müşteri ihtiyaçlarına göre özel tasarlanan ahşap işleri, toplam mobilya ihracatının yaklaşık yüzde 15’ine yakınını oluşturuyor. Sektör oyuncuları da bu hayati metriklerin ışığında ihracat yolculuklarını şekillendiriyor ve geleceğe dair vizyonlarını somutlaştırıyor” diyerek sözlerine şunları ekledi:

“Yakın geçmişe baktığımızda, yüksek esnekliğe ve pratik yaklaşımlara sahip işletmelerimizin yaşanan ekonomik krizlerde iç talepteki düşüşü ihracata yönelterek telafi etmeye çalıştıklarını görüyoruz. Ancak geride bıraktığımız 10 yıllık global ve yerel eko-politik gelişmeler, ihracatın anlık reflekslerle dönemsel sıkıntıları aşmak için devreye alınacak bir enstrüman olmaktan çıkıp sürdürülebilir büyümenin önemli bir itici gücü haline geldiğini gösteriyor. Bunun, her seviyeden ticaret erbabı tarafından farkına varılması kritik önem taşıyor.”

'SEKTÖRÜN STRATEJİK AKSİYON PLANLARI OLUŞTURMASI ŞART'

Yerli oyuncuların uluslararası arenada büyümesinin önünde birçok zorluğun bulunduğuna dikkat çeken Görhan İnşaat ve Mobilya Genel Müdür Yardımcısı Atakan Bölükbaşı, “Girdi maliyetlerindeki öngörülemeyen dalgalanmalar, teknik altyapı yatırım ve hazırlık eksikleri, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler için finansman zorlukları yaratıyor. Bunun yanı sıra yabancı dil bilen kalifiye işgücü eksikliği de bizi bir adım geriye götürüyor. Dolayısıyla sektörümüzü küresel pazara daha sıkı tutundurabilecek stratejik aksiyonları planlamamız gerekiyor” ifadelerini kullanarak değerlendirmelerini şöyle sürdürdü:

“Kaynaklarımızdan en doğru şekilde faydalanabilmemiz için hedeflerimizi doğru şekilde belirlememiz gerekiyor. Uzmanı olduğumuz alanlarla ilgili hedef pazarlardaki karar vericiler ile karar verici vekillere ulaşacak ilişki ağı kurmak adına veri kaynağı araştırmasına yatırım yapmak, olmazsa olmaz. Üretim, proje yönetimi ve montaj aşamalarının tamamında kapasite esnekliğini sağlayacak iş ortaklıkları kurmak, durum ve pazarın gerektirdiği şekilde kapasite artışı ve azaltımı yapılabilmesine olanak tanıyabilir. Ayrıca, modern teknolojilerle geleneksel Türk işçiliğini birleştirmek dayanıklı, uygulanabilir pratik çözümler yaratma noktasında rekabette fark yaratabilir.”

(BÜLTEN)