Müge İplikçi: Yayın politikamız hayata yakın durmak

Mikroscope dergisinin yayın yönetmeni Müge İplikçi’yle Mikroscope'u konuştuk. İplikçi, "2021 yılında online olarak çıkan bir edebiyat, kültür ve sanat dergisi olduğumuzun altını çiziyoruz" dedi.

Abone ol

DUVAR - Mikroscope dergisi yazar Müge İplikçi’nin yayın yönetmenliğinde ilk sayısıyla yayımlandı. Gençliği odağına alan ve edebiyattan sanata, felsefeden popüler kültüre uzanan konuları içinde barındıran derginin kadrosu da gençlerden oluşuyor. 

Her ay çevrimiçi olarak okurla buluşacak olan ve “Sahadan”, “Ayna”, “Laboratuvar”, “İnsan gözü”, “Organik”, “Yansıma”, “Mercek” bölümlerinden oluşan derginin yayın yönetmeni Müge İplikçi'yle Mikroscope dergisini konuştuk. 

Müge İplikçi

Mikroscope dergisi, “Bakmak için değil görmek için” sloganıyla dijital olarak yola çıktı. İlk olarak Mikroscope'tan bahsedebilir misiniz? Fikir ortaya nasıl çıktı, yola nasıl çıktınız?

Böyle bir dergi fikri, İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde hocayken, bir bitirme projesi olarak çalıştığım Eşik dergisinden esinlendi. Gençlerle çalışmayı her zaman seven biri olarak Medyascope’un bünyesinde böyle bir online dergi çıkarabileceğimizi düşündüm. Uzun zamandır aklımda olan bu projeyi hayata geçirmek ise pandemi sürecinde gerçekleşti. Mikroscope’un üçüncü sayıya ulaşmasında çok sayıda insanın emeği var. Aynı zamanda Mikroscope, Zoom üzerinden yapılan sayısız toplantının da ürünü. Mikroskopu düşünerek oluşturduğumuz bu ad, bizlere sadece bakmanın değil görmenin de ne kadar önemli olduğunu hatırlatsın diye dergimize eşlik ediyor. Bir yandan da Medyascope’a göz kırpan bir yanı da var. İsim annesi yayın yönetmeni yardımcımız Tuğba İçer’dir. Sonrasında görsel danışmanlarımızla etkin bir yol haritası çizdik. Eylül Görmüş ve Ateş Gündoğdu’nun görsel anlamda dergi için katkıları çok kıymetli.

'YAYIN POLİTİKAMIZ HAYATA YAKIN DURMAK'

Çıkış noktası edebiyat olsa da Mikroscope dergisi birçok bölümden oluşuyor. Nasıl bir yayın politikası güdüyorsunuz?

2021 yılında online olarak çıkan bir edebiyat, kültür ve sanat dergisi olduğumuzun altını çiziyoruz. Dolayısıyla sadece öykü ve şiir yok dergimizde. Bu anlamda röportajlara, podcastlere ve farklı nice oluşuma açığız. Yayın politikamız hayata yakın durmak.

Derginize yazmak isteyen yazarlar/yazar adayları size ulaşabiliyor mu? Dergiye başvuruda bulunan bir yazarı değerlendirirken önceliğiniz ne oluyor?

Şu aşamada bunu istediğimiz ölçüde hayata geçirdiğimizi söylemek zor. Ancak bir yıl sonunda nereye geldiğimizi dillendirmek mümkün olabilir. Acelemiz yok! Henüz ısınma aşamasındayız diyebilirim. İyi, dinamik bir yazı ekibimiz var. Her sayı için belirlediğimiz temalar çerçevesinde onların yazdıklarını sayfamıza yüklüyoruz. Eksiklerimizi görmek şu aşamada daha önemsediğimiz bir yayın politikası. Şimdilik... Yazı önceliğimiz ise, nitelikte!

'SOSYAL MEDYA ÇOK ÖNEMLİ AMA HER ŞEY DEĞİL'

Sosyal medyanın okur ile iletişimde dergiciliğe ne gibi katkıları oldu? İnternetin üretim ve tüketim bağlamında sanata ve içeriğe etkisi sizce nedir?

Çıkış noktamız olan bakmak değil görmek noktasında genelgeçer sıkıntıların olduğunu düşünüyoruz. Her şey çok hızlı. Ancak bu hız birçok şeyi dışarıda bırakıyor. Detaylar gözden kaçabiliyor. Sanat için bir tehdit bu. Basbayağı bir tehdit; zira sanat detayların bileşkesidir. Bu anlamda sosyal medya çok önemli ama her şey değil. Bunun bilincindeyiz.

Okurun Mikroscope'a ilgisi nasıl oldu? Nasıl geri dönüşler aldınız?

Yine aynı şeyi söyleyeceğim. Buna karar vermek için çok erken. Elimizden gelenin en iyisini yapmaya odaklanmış durumdayız. Buna karşın çok olumlu dönüşler aldığımızı ifade edebilirim.

Bugün yaşadığımız dünyada dergiciliğin durumunu nasıl değerlendiriyorsunuz?

Bazı şeyler eskimez. İyi iş iyi sonuç verir ve zamana meydan okur. Buna dergileri de katabiliriz. Umarım Mikroscope yoluna devam eder ve çok sayıda genç okura ulaşır. Dilerim verilen emeğin karşılık bulabildiği ve birlikte genişleyebileceğimiz bir okur ve yazar kitlesi olur bu.