Müşteri temsilcilerinin yarısı asgari ücrete çalışıyor!
Çağrı Merkezleri Derneği, 2016 sektör pazar verilerini açıkladı. Rapora göre müşteri temsilcilerinin yüzde 48’i asgari ücret alıyor. Yüzde 38’lik kısım 1300-2000 TL arasında maaş alırken çalışanların yüzde 10’unun maksimum geliri 2500 TL! Yani çalışanların toplam yüzde 96'sının aylık ücreti 2500 TL'yi geçmiyor!
DUVAR - Çağrı Merkezleri Derneği tarafından, IMI Conferences işbirliği ve Net Araştırma proje yönetiminde gerçekleştirilen 2016 yılı için sektör pazar verileri araştırmasının sonuçları açıklandı. Geçtiğimiz yıl 83 bin kişiyi istihdam eden sektör, yüzde 3’lük büyüme ile bu yıl 85 bin kişiye ulaştı.
Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, önümüzdeki yıl istihdam rakamının 92 bine ulaşmasını öngördüklerini söyledi. Çağrı merkezi sektöründe 23 bin 509 kişi ile telekomünikasyon sektörü birinci sırada yer alırken 16 bin 869 kişi ile finans sektörü ikinci" dedi.
Yatırımda İstanbul yüzde 40 ile başı çekiyor, Ankara yüzde 11 ile ikinci, İzmir yüzde 6 ile üçüncü ve diğer iller ise yüzde 43 şeklinde görülüyor. Sektör büyüklüğü; asgari ücrette gerçekleşen yüzde 30’luk artışın ardından yüzde 23,5’luk bir büyümeyle 4,45 milyar TL’ye ulaştı.
Çağrı merkezlerinde geçtiğimiz yıl gelen ve giden aramaların toplam sayısı 2 milyarken bu yıl 2,2 milyar adete yükseldi.
YÜZDE 96’SININ GELİRİ 2500 TL ALTI
Sektördeki hızlı büyümeye rağmen müşteri temsilcilerinin yüzde 48’i, 1300 Tl tutarındaki asgari ücret alıyor. Çalışanların yüzde 38’i 1300-2000 TL arasında maaş alırken yüzde 10’luk bir kesim ise 2000-2500 lira arasında kazanç elde edebiliyor. Ancak yüzde 4'lük bir kesim 2500 TL'den yüksek maaş alıyor.
SEKTÖRÜN YÜZDE 64’Ü KADIN
Çağrı merkezlerinde çalışan müşteri temsilcilerinin yüzde 64’ünü kadınlar oluşturuyor. Çalışanların yaş ortalaması 25 iken lise mezunu ve öğrenci müşteri temsilcisi sayısında artış görülüyor.
ÇALIŞANLARIN YARISINDAN FAZLASI ÜNİVERSİTE MEZUNU
Sektör çalışanlarının yüzde 52’si yüksek okul, üniversite ve lisansüstü mezunu. Yüzde 36’sı lise mezunu ve yüzde 12 ise üniversite öğrencisi.
ÇALIŞMA SÜRELERİ EN FAZLA 1-2 YIL
Yabancı dilde hizmet veren müşteri temsilcilerinin sayısı ise yaklaşık 4 bin. Çalışanların yüzde 51’i İngilizce, yüzde 39’u Almanca, yüzde 4’ü Arapça ve yüzde 3’ü Flemenkçe dillerinde hizmet veriyor. Müşteri temsilcilerinin ortalama çalışma süreleri ise 2016 yılında 1-2 yıl arası olarak gerçekleşti.
(HABER MERKEZİ)