OYAK, Sagra'yla gıda sektörüne adım attı
OYAK, gıda sektörüne de adım atmak için Sanset Gıda-Sagra'yla satın alma anlaşmasına imza attı. Çikolata pazarının köklü markası Sagra ile birlikte Tadelle, Saralle ve Gol markalarını OYAK Grup Şirketleri bünyesine katmak için Rekabet Kurumu’na başvuru yapıldı.
DUVAR - Korona salgını döneminde önemi daha da artan gıda sektöründe dengeleri yeniden oluşturacak bir hamle geldi. Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK), yatırımları arasına gıda sektörünü de dahil ederek, Sanset Gıda ile satın alma anlaşması imzaladı.
OYAK söz konusu anlaşmayla, fındığı Türkiye'de bir sanayi ürünü haline getiren Sagra ile birlikte Tadelle, Saralle ve Gol markalarını OYAK Grup Şirketleri bünyesine kattı.
ERDEM: MARKA SAYISINI ARTIRACAĞIZ
OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem yaptığı açıklamada, Covid-19 salgınıyla dünyada tarım ve gıda sektörünün öneminin daha da arttığına dikkat çekerek, şunları söyledi: "Döngüsel olmayan bu sektörlerin kriz dönemlerinde etkilenmediğini görmüş olduk. Tarım sektöründe ciddi yatırımlarımız bulunuyor. Bu hamlemizle, stratejik öneme sahip gıda sektöründe de OYAK’ın kararlılığını ve yenilikçi bakış açısını gösterme fırsatına kavuştuk."
Erdem, Sagra ile kısa zamanda kategorileri, ürün gamını ve marka sayısını arttırarak zengin bir portföye ulaşarak, yurt içiyle birlikte yurt dışı katma değeri yüksek ürünlerle ihracat pazarlarında söz sahibi olmayı hedeflediklerini ifade etti.
SEKTÖRÜN BÜYÜKLÜĞÜ 120 MİLYAR TL
Türkiye'de gıda sektörü 2020'de yüzde 25 büyüme göstererek, 120 milyar liralık bir pazar hacmine ulaştı. Sektörün 2023 yılı için ihracat hedefi 40 milyar lira. Atıştırmalık pazarı ise yaklaşık 28 milyar dolar civarında.
Fındık ürünleri ağırlıklı üretim yapan Sanset Gıda-Sagra'nın bünyesinde Sarelle, Tadelle, Gol, Zumosol ve Pernigotti olmak üzere 5 marka bulunuyor.
Dünya fındık üretiminde birinci sırada yer alan Türkiye geçen yıl 1,9 milyar TL'lik ihracat yaptı. (EKONOMİ SERVİSİ)