Pazarlama dünyası, CMO Summit 2021'de 'pandemi' dönüşümünü konuştu

Pazarlama dünyası CMO Summit 2021’de buluştu. Pandeminin iş dünyasındaki etkilerinin konuşulduğu zirvede sektörün önde gelen isimleri deneyimlerini anlattı. Zirvede 'En Etkin 50 CMO'ya (Pazarlama Direktörü) ödülleri verildi.

Abone ol

DUVAR - Pazarlama dünyasının önde gelen isimleri Fortune Türkiye & DataExpert iş birliği ve BMI organizasyonuyla düzenlenen CMO Summit 2021’de bir araya geldi. Pandeminin etkisiyle iş dünyasında yaşanan dönüşümün işlendiği zirve kapsamında çok sayıda oturum gerçekleştirildi. 

Zirveye, Türkiye'nin önde gelen şirketlerinin üst düzey yöneticileri ve CMO'larının yanı sıra, pazarlama sektöründen orta ve üst düzey yöneticiler, pazarlama alanındaki ürün/hizmet sağlayıcılarının üst düzey yöneticileri, pazarlama ve yönetim uzmanları, sektör duayenleri ve basın mensupları katıldı.

Simon Kucher & Partners CEO’su Mark Billige, konuşmasında pandeminin etkisiyle tüm dünyada bir talep devrimi yaşandığını belirtti. Billige, pandeminin geçtiğimiz 12 ayda yeni nesil bir devrim başlattığını vurgularken bu dönemde ortaya çıkan mega trendlerin başında büyük dijital göçler olduğunu söyledi. İnsanların pandeminin etkisiyle dijital dünyayla daha fazla bağlantılı hale geldiğini kaydeden Billige, bu dönemde toplum bilincinin de güçlendiğini ve sıfır karbon gibi konuların daha öncelikli hale geldiğini ifade etti.

Oluşan yeni düzende şirketler için en büyük gereksinimin ticari yaratıcılık olduğunun altını çizen Billige, “Pandemiden önce geçmiş, geleceğin tahmin etmemize yarıyordu. Bu durum pandemiyle birlikte tersine döndü” dedi. Billige, günümüz şartlarında dijitalleşmenin öncelikli strateji olduğunu vurgularken yeni dönemde başarılı olmak isteyen firmaların tekrarlayan gelir modelleri, esnek paketleme, dinamik fiyatlandırma ve hibrit satış kanalları geliştirmesi gerektiğini kaydetti.

HÜSEYİN NECDET KALKAN: 1 MİLYONDAN FAZLA ÇİFTÇİYE EĞİTİM VERDİK

Nestlé Türkiye Nescafé İş Birimi Genel Müdürü Hüseyin Necdet Kalkan 2010 yılında hem üreticiye hem de üretilene saygı esasıyla hareket ederek kahvenin gelecek nesillere de ulaşabilmesi için başlattıkları “Saygıyla Üretilir” projesi kapsamında bugüne kadar ziraat mühendisleriyle 1 milyonu aşkın çiftçiye eğitim verdiklerini belirtti. Kalkan, bu eğitim sayesinde destekledikleri çiftçilerin net kahve gelirlerinin yüzde 90 oranında artış gösterdiğini kaydetti. Kalkan buna ek olarak 2010-2020 yılları arasında 220 milyon yeni kahve fidesi dikmeyi hedeflediklerini, bu rakamın şu anda 235 milyon seviyesine ulaştığını söyledi.

Türkiye’de her yıl 1,5 milyon öğrencinin sadece maddi yetersizliklerden dolayı okuyamadığını vurgulayan Kalkan, buradan hareketle iki yıl önce Türk Eğitim Vakfı’yla birlikte başlattıkları program kapsamında maddi yetersizliklerden dolayı okula başlayamayan ya da eğitimlerini yarıda bırakan öğrencilerin maddi olarak yanlarında olduklarını söyledi. 

TARIK BAYAR: YARININ SUYU İÇİN BUGÜN ÇALIŞIYORUZ 

Zirvenin öğleden sonraki bölümünde açılış sunumunu gerçekleştiren RB Türkiye Hijyen Pazarlama Direktörü ve Yönetim Kurulu Üyesi Tarık Bayar, Finish markası olarak Türkiye’nin suyunu korumak için 3 yıldır gerçekleştirdikleri kampanyaları anlattı.

Türkiye’nin bulaşık makinesine sahip hane sayısı bazında dünyada birinci sırada olduğunu kaydeden Bayar, Türkiye’de her 100 evden 87’sinde bulaşık makinesi bulunduğunu söyledi. Bulaşık makinesinin zaman, enerji ve su tasarrufu sağlayan verimli bir alet olduğunun altını çizen Bayar, “Gelecek 10-15 yılda Türkiye’de su kıtlığı artacak. Hane içi su tüketimimiz toplam su tüketiminin yüzden 10’undan 16’ya çıkacak. Suyumuza sahip çıkmazsak 30 yıl içerisinde su kıtlığı çekeceğiz. Su tasarrufu ev içinde başlıyor” dedi.

Pandemi döneminde ev içi su tüketiminin yüzde 30’luk bir artış gösterdiğinin altını çizen Bayar, toplumda su tasarrufu bilincini oluşturabilmek için son 3 yılda 2 büyük kampanyayı hayata geçirdiklerini belirtti. İlk olarak 3 yıl önce Kars’ta kuruyan Kuyucuk Gölü’nü tekrar canlandırmak için düzenledikleri kampanyayı anlatan Bayar, hazırladıkları reklam filmiyle konuya kamuoyunun dikkatini çektiklerini belirtti. Daha sonra popüler bir televizyon dizisinde Kuyucuk Gölü’nü anlattıklarını ifade eden Bayar, topladıkları yardımlarla göle tekrar su getirdiklerini vurguladı.

Zirvenin ardından Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri, Google, Hayat Kimya, Mercedes-Benz, Microsoft, Nestlé, Paşabahçe, Reckitt Benckiser, Turkcell, Ülker, Vestel, Yapı Kredi gibi ulusal ve uluslararası şirketlerden “En Etkin 50 CMO”ya ödülleri takdim edildi. (EKONOMİ SERVİSİ)