Reklam Kurulu inceledi: Deterjan firmasının 'tek yıkamada çıkar' dediği leke, 8 yıkamada çıktı
Televizyonlarda yayınlanan deterjan reklamını detaylı olarak inceleyen Reklam Kurulu, Procter & Gamble Tüketim Malları Sanayi A.Ş.'ye 2 milyon 210 bin lira ceza verdi.
DUVAR - Reklam Kurulu, televizyonlarda yer alan 'Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi' isimli toz deterjan ürününe ait reklam filmini incelemeye aldı.
Kurul'un internet sayfasından yayımladığı karara göre, reklam incelemesinde şu tespitlere ulaşıldı:
REKLAMDAKİ İFADELER: 'Ariel Hızlı Çözünme Dağ
Esintisi' isimli toz deterjan ürününe ait reklam filminde, “Ariel
ile 1 ölçeğe karşı 2 ölçek testi”, “Bakalım Ariel’in üstün
performansı bütçenize nasıl
destek olabilir?” “çamur lekesi”, “meyve suyu lekesi”, “çikolatalı
puding lekesi”, “Hane
tercihlerine göre en yakın rakiplerinin 2 ölçekle
temizleyebildiğini, Ariel 1 ölçekle temizledi" ifadelerine yer
verildiği tespit edilmiştir.
İNCELEME SONUCU: Reklam filminde yer alan
“Bakalım Ariel’in üstün performansı bütçenize nasıl destek
olabilir?”, “Hane halki tercihlerine göre en yakın rakiplerin 2
ölçekle
temizleyebildiğini, Ariel 1 ölçekle temizledi.” ifadeleri ve görsel
anlatım ile söz konusu ürünün
rakip ürünlere kıyasla daha az deterjan kullanarak bütçe tasarrufu
sağladığı iddiasının
ispatlanamadığı, reklam filminde yer verilen “...çikolatalı puding,
meyve suyu (portakal ve üzüm suyu) ve çamur lekeleri...” nin ürüne
ait bir ölçek deterjan ile tek yıkamada temizlendiği anlatısına
rağmen söz konusu lekelere ilişkin yapılan testte kirletilmiş
çarşafların sekiz kez yıkandığı, dolayısıyla testin
gerçekleştirilme koşulu ve reklam filmindeki görsel anlatımın
birbirini desteklemediği ve tüketicilerin bu hususta
yanıltıldığı,
PARA CEZASI: Reklam filminde, “çamur lekesi”, “çikolatalı puding lekesi” ile yoğun bir şekilde kirletilen çarşafın reklam konusu ürüne ait bir ölçek deterjanla temizlendiği iddiasının sunulan bilgi ve belgeler ile ispatlanamadığı değerlendirilmiş olup, reklam veren Procter & Gamble Tüketim Malları Sanayi A.Ş. hakkında 2.210.000-TL idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verilmiştir.
(HABER MERKEZİ)