Sağlık Bakanlığı’na her gün 6 bin istek, şikayet başvurusu

Sağlık Bakanlığı'na son 2.5 yılda 5 milyon 528 bin 665 başvuru yapıldı. Başvuruların 3.5 milyondan fazlası bilgi alma, 50 bine yakını acil yardım için yapıldı. Bakanlığa 1 milyon 802 bin de istek, öneri, şikayet ve teşekkür başvurusu geldi. Bu, bir günde 6 binin üzerinde başvuru demek. Bakan Fahrettin Koca, başvuruların yüzde 80'ine ilk 24 saat içinde yanıt verildiğini söyledi.

Abone ol

ANKARA - CHP İstanbul Milletvekili Sezgin Tanrıkulu, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’ya 2017 ve 2019 yılları arasında bakanlığa yöneltilen istek, şikayet ve öneri sayısını sordu. Sağlık Bakanı Koca tarafından Tanrıkulu’na verilen yanıtta 2017, 2018 ve 2019’un ilk altı ayında bakanlığa 5 milyon 528 bin 665 başvuru yapıldığı kaydedildi.

İki buçuk yılda Sağlık Bakanlığı’na yapılan beş milyonun üzerindeki başvurunun 3 milyon 680 bin 36’sı bilgi alma, 45 bin 998’i acil yardım için oldu. İstek, öneri, şikayet ve teşekkür için bakanlığa başvuranların sayısı ise 1 milyon 802 bin 631 olarak kayıtlara geçti.

KOCA: YÜZDE 80’İNE 24 SAAT İÇİNDE YANIT VERİLİYOR

Tanrıkulu’nun önergesinde yönelttiği “Vatandaşların başvurularına ne kadar sürede cevap verilmektedir” sorusuna ise Bakan Koca, “Vatandaşların Sağlık Bakanlığı İletişim Merkezi'ne bıraktıkları başvuruların yüzde 80'i ilk 24 saat içinde birimimiz tarafından çözüme kavuşturulmaktadır” yanıtı verdi.

Sağlık Bakanlığı verilerine göre 2.5 yılda 5.5 milyon başvuru, her gün bakanlığa 6 binin üzerinde başvuru yapıldığı anlamına geliyor. Sağlık Bakanı Koca’nın açıklamalarına göre de her 10 başvurudan 8’i 24 saat içinde yanıtlanıyor.

Bakan Koca incelenmesi için ilgili merkez ve taşra teşkilatlarına sistem üzerinden iletilen başvuruların ise 3071 Sayılı Dilekçe Hakkı Kanunu kapsamında, en geç 30 günlük yasal sürede sonuçlandırdığını belirtti.

CHP Milletvekili Sezgin Tanrıkulu’nun, “Cevaplanmayan başvuru bulunmakta mıdır” sorusuna ise Bakan Koca, “Cevaplanmayan başvuru bulunmamaktadır” yanıtını verdi.