Sigorta şirketi ölen işçilerin tazminatını fazla buldu

Manisa'da 15 tarım işçisinin ölümüyle ilgili davada, sigorta şirketi tazminat bedelini yüksek buldu. Şirket bilirkişi raporuna itiraz etti.

Abone ol

DUVAR - Manisa'nın Gölmarmara ilçesinde, 15 tarım işçisinin yaşamını yitirdiği kazada, sigorta şirketi tazminat miktarını fazla buldu.

DİHABER'in haberine göre, Gölmarmara'da 6 Temmuz 2015'te asma yaprağı toplamaya giden kamyonet ile süt tankerinin çarpışması sonucu 15 tarım işçisinin hayatını kaybetti. Kaza nedeniyle süt tankeri şoförü Ercan İşleli'nin 15 yıl hapis cezası aldı. Karar sanık temyize gönderilirken, Akhisar Asliye Hukuk Mahkemesi'nde açılan tazminat davası ise hala devam ediyor.

Akhisar Cumhuriyet Başsavcılığı'nın yürüttüğü soruşturmada, tarım işçilerinin yakınları tarafından açılan tazminat davasında bilirkişi raporları mahkemeye sunuldu. Raporda, "Destekten Yoksun Kalma Tazminatı" olarak aile başına 100 ila 300 bin TL arasında bedeller ödenmesi istendi.

Tazminat ödemelerini yapacak sigorta şirketi ise tazminat miktarını yüksek buldu. Şirketin bilirkişi raporuna itirazı kabul edildi. Tazminat ödemesinin belirlenmesi için yeniden inceleme yapılması bekleniyor.

'ŞİRKET ÖDEMEYİ REDDEDİYOR'

Davayla ilgili konuşan Manisa Baro Başkanı Ali Arslan, şirketin ödeme taleplerini sürekli reddettiğini aktardı. Dosyaların bir kısmının bilirkişiye gönderildiğini kaydeden Arslan, "Maddi tazminat vefat işçilerin durumuna, gelirine, mevcut yapısına ve yakınlığına göre hesaplanmak zorundadır. Maddi tazminat oranını hesap yapacak olan aktüerya, bilirkişiler çıkaracak ancak manevi tazminatı mahkeme takdir edecek" dedi.

Davanın takipçisi olduklarını belirten Arslan, "Davayı adli yardımdan görevlendirdiğimiz meslektaşlarımız takip ediyor. Ceza davasını da takip ediyoruz. Bu davanın takipçisi olmaya da devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.

YALNIZCA ŞOFÖR CEZA ALDI

Akhisar Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede, yalnızca kazaya karışan tanker şoförü suçlu görüldü. Salihli-Gölmarmara-Akhisar Karayolu’nun 1994 yılından bu yana onarılmamasına rağmen yetkililerde herhangi bir sorumluluk aranmadı. Mevsimlik tarım işçilerini kamyon kasasında taşıyan işveren ve dayıbaşıları da yargılanmadı.